Φυσική δραστηριότητα εκτός σχολείου μαθητών/τριών ΣΤ’ δημοτικού και ακαδημαϊκή επίδοση στα μαθηματικά
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2024.2275Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τη σχέση της φυσικής δραστηριότητας (ΦΔ) εκτός σχολείου με τη μαθηματική ικανότητα των παιδιών που φοιτούν στη Στ’ Δημοτικού. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης μελέτης, ζητήθηκε από 300 μαθητές/τριες (142 αγόρια και 158 κορίτσια) της Στ΄ τάξης, που φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία της κεντρικής Ελλάδας, να συμπληρώσουν ένα σταθμισμένο τεστ μαθηματικής ικανότητας, το «Προφίλ Φυσικής Δραστηριότητας των Νέων», καθώς και ερωτήσεις δημογραφικού περιεχομένου. Η ανάλυση αξιοπιστίας α του Cronbach έδειξε χαμηλούς ως αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής για τις κλίμακες «Προφίλ Φυσικής Δραστηριότητας των Νέων» (α = .43 έως .67) και «Τεστ Μαθηματικής Ικανότητας» (α = .78), αντίστοιχα. Η ανάλυση συσχέτισης έδειξε ότι η ΦΔ εκτός σχολείου σχετιζόταν θετικά με τη μαθηματική ικανότητα, ενώ αντίθετα οι καθιστικές συνήθειες των συμμετεχόντων σχετιζόταν αρνητικά με τη μαθηματική τους ικανότητα. Επιπλέον, βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στη μαθηματική ικανότητα και τη ΦΔ εκτός σχολείου λόγω φύλου, αθλητικής συμμετοχής, μορφωτικού επιπέδου γονέων, και οικονομικής κατάστασης της οικογενείας. Τέλος, στατιστικά σημαντικές διαφορές βρέθηκαν επίσης, στη μαθηματική ικανότητα των συμμετεχόντων λόγω φύλου, της αντίληψής τους για τη χρησιμότητα των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή, και του ενδιαφέροντος τους για τα μαθηματικά. Εν κατακλείδι, από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι τα παιδιά που συμμετείχαν σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες παρουσίασαν καλύτερη επίδοση στο τεστ μαθηματικών.
Λέξεις κλειδιά: φυσική δραστηριότητα, άσκηση, μαθηματική ικανότητα