Φυσική δραστηριότητα εκτός σχολείου μαθητών/τριών ΣΤ’ δημοτικού και ακαδημαϊκή επίδοση στα μαθηματικά

Συγγραφείς

  • Γεωργία Καλλιτσουνάκη Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Αριστέα Κιαμούρη Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Maria Angeli PhD
  • Χαράλαμπος Κρομμύδας Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2024.2275

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τη σχέση της φυσικής δραστηριότητας (ΦΔ) εκτός σχολείου με τη μαθηματική ικανότητα των παιδιών που φοιτούν στη Στ’ Δημοτικού. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης μελέτης, ζητήθηκε από 300 μαθητές/τριες (142 αγόρια και 158 κορίτσια) της Στ΄ τάξης, που φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία της κεντρικής Ελλάδας, να συμπληρώσουν ένα σταθμισμένο τεστ μαθηματικής ικανότητας, το «Προφίλ Φυσικής Δραστηριότητας των Νέων», καθώς και ερωτήσεις δημογραφικού περιεχομένου. Η ανάλυση αξιοπιστίας α του Cronbach έδειξε χαμηλούς ως αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής για τις κλίμακες «Προφίλ Φυσικής Δραστηριότητας των Νέων» (α = .43 έως .67) και «Τεστ Μαθηματικής Ικανότητας» (α = .78), αντίστοιχα. Η ανάλυση συσχέτισης έδειξε ότι η ΦΔ εκτός σχολείου σχετιζόταν θετικά με τη μαθηματική ικανότητα, ενώ αντίθετα οι καθιστικές συνήθειες των συμμετεχόντων σχετιζόταν αρνητικά με τη μαθηματική τους ικανότητα. Επιπλέον, βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στη μαθηματική ικανότητα και τη ΦΔ εκτός σχολείου λόγω φύλου, αθλητικής συμμετοχής, μορφωτικού επιπέδου γονέων, και οικονομικής κατάστασης της οικογενείας. Τέλος, στατιστικά σημαντικές διαφορές βρέθηκαν επίσης, στη μαθηματική ικανότητα των συμμετεχόντων λόγω φύλου, της αντίληψής τους για τη χρησιμότητα των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή, και του ενδιαφέροντος τους για τα μαθηματικά. Εν κατακλείδι, από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι τα παιδιά που συμμετείχαν σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες παρουσίασαν καλύτερη επίδοση στο τεστ μαθηματικών.

 

Λέξεις κλειδιά: φυσική δραστηριότητα, άσκηση, μαθηματική ικανότητα

Λήψεις

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2025-03-07

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καλλιτσουνάκη Γ., Διγγελίδης Ν., Κιαμούρη Α., Angeli, M., & Κρομμύδας Χ. (2025). Φυσική δραστηριότητα εκτός σχολείου μαθητών/τριών ΣΤ’ δημοτικού και ακαδημαϊκή επίδοση στα μαθηματικά. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 22(2), 69–82. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2024.2275

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>