Η επίδραση της Άσκησης, του Καπνίσματος και του Αλκοόλ στην Ποιότητα Ζωής Εκπαιδευομένων σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης

Συγγραφείς

  • Μαρία Χασάνδρα University of Jyvaskyla, Finland
  • Λουΐζα Τσιαούση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Βασιλική Ζήση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Χριστίνα Καρατζαφέρη ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Γιάννης Θεοδωράκης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1405

Λέξεις-κλειδιά:

Άσκηση, Κάπνισμα, Αλκοόλ, Σωματική και Ψυχική Υγεία, Ποιότητα ζωής, Ενήλικες Εκπαιδευόμενοι

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι επιδράσεις ορισμένων συμπεριφορών υγείας, όπως η άσκηση, το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ στην ποιότητα ζωής ενηλίκων που βρίσκονται σε εκπαιδευτική διαδικασία. Το δείγμα της έρευνας ήταν 363 ενήλικες, (Μ.Ο. ηλικίας = 41.86, Τ.Α. = 11.42 έτη) που παρακολουθούσαν προγράμματα επιμόρφωσης, σε Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ). Χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια για να καταγραφούν το κάπνισμα σε καθημερινή βάση, η κατανάλωση αλκοόλ σε εβδομαδιαία βάση, καθώς και η φυσική δραστηριότητα. Για την αξιολόγηση της ποιότητας ζωής χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο SF-36. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκαν αναλύσεις παλινδρόμησης. Βρέθηκε ότι το κάπνισμα προβλέπει σημαντικά (p<.05) τόσο την ψυχική (R2=.03) όσο και τη σωματική υγεία (R2=.02), ενώ η κατανάλωση αλκοόλ προβλέπει σημαντικά (p<.05) μόνο τη σωματική υγεία (R2=.02). Βρέθηκε ακόμη ότι μόνο η μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα προβλέπει σημαντικά (p<.05) τόσο την ψυχική (R2=.04) όσο και την σωματική υγεία (R2=.03). Συμπερασματικά, οι συμπεριφορές υγείας συνδέονται
με την ποιότητα ζωής ενηλίκων που επιλέγουν να ενταχθούν σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2013-11-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χασάνδρα Μ., Τσιαούση Λ., Ζήση Β., Καρατζαφέρη Χ., & Θεοδωράκης Γ. (2013). Η επίδραση της Άσκησης, του Καπνίσματος και του Αλκοόλ στην Ποιότητα Ζωής Εκπαιδευομένων σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 11(3), 9–21. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1405

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>