Συμπεριφορά Προπονητών στον Νεανικό Αθλητισμό: Διαφορές Μεταξύ Φύλου, Ηλικίας και Αθλήματος
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1565Λέξεις-κλειδιά:
προπονητική συμπεριφορά, στυλ ηγεσίας, υποστηρικτικότητα / συναισθηματική ψυχραιμία, αρνητική ενεργοποίησηΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει την συμπεριφορά προπονητών αθλητικών ακαδημιών και να συγκρίνει εκτιμήσεις αθλητών διαφορετικού φύλου, αθλήματος και ηλικίας. Το ερωτηματολόγιο Coaching Behavior Questionnaire χρησιμοποιήθηκε για να μετρηθούν δύο συμπεριφορές: η Αρνητική Ενεργο-ποίηση και η Υποστηρικτικότητα/Συναισθηματική Ψυχραιμία. Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε σε 100 αθλητές (Μ.Ο.=11.9, Τ.Α.=1.38), οι οποίοι ήταν μέλη ακαδημιών καλαθοσφαίρισης και κολύμβησης της Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έδειξαν σημαντική διαφορά όσον αφορά την Υποστηρικτικότητα ανάμεσα σε αθλητές από διαφορετικά αθλήματα και φύλα. Επίσης, δεν υπήρξε καμία σημαντική διαφορά στην συμπεριφορά του προπονητή ανάμεσα σε αθλητές διαφορετικών ηλικιών. Η έρευνα έδειξε ότι γενικά η Υποστηρικτικότητα κυριαρχεί σαν προπονητική συμπεριφορά στις αθλητικές ακαδημίες, από τις οποίες προέρχονται οι συμμετέχοντες της έρευνας. Ακόμα, φάνηκε ότι η Αρνητική Ενεργοποίηση των προπονητών ήταν υψηλότερη σε προπονητές ομαδικού αθλήματος και σε προπονητές αγοριών συγκριτικά με τα ατομικά αθλήματα και τα τμήματα κοριτσιών.