Η Συμβολή της Διδακτικής Προσέγγισης TGFU στη Διδασκαλία των Ομαδικών Αθλημάτων σε Μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού

Συγγραφείς

  • Διονύσιος Παπαγιαννόπουλος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1561

Λέξεις-κλειδιά:

διδασκαλία αθλημάτων για κατανόηση, μοντέλο διδασκαλίας, φυσική αγωγή, διδασκαλία αθλοπαιδιών, προσέγγιση διδασκαλίας

Περίληψη

Τα ομαδικά αθλήματα αποτελούν μια σημαντική ενότητα του αναλυτικού προγράμματος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ). Η συμμετοχή σε αυτά συνιστά πρόκληση για τους μαθητές αλλά και μια ευκαιρία για ευχαρίστηση και απόλαυση, απόκτηση γνώσεων, ενίσχυση της υγείας τους, αύξηση της αυτοεκτίμησης τους. Το TGFU είναι μια διδακτική προσέγγιση που προτείνεται ως ένας εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας των αθλημάτων στην εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της ΠΕ με ειδικότητα ατομικού αθλήματος και χωρίς προπονητική ή αθλητική εμπειρία σε ομαδικό άθλημα για την αποτελεσματικότητα του TGFU στη διδασκαλία των ομαδικών αθλημάτων σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Ελληνικού Δημοτικού σχολείου. Συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί ΦΑ με μεγάλη
διδακτική εμπειρία (M = 22.17 ± 3.25 έτη) στην εκπαίδευση, τρεις γυναίκες και τρεις άντρες, οι οποίοι εφάρμοσαν ένα παρεμβατικό πρόγραμμα διδασκαλίας οκτώ συνεχόμενων μαθημάτων στο πλαίσιο του μαθήματος της ΦΑ. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν μετά την ολοκλήρωση της ενότητας των μαθημάτων χρησιμοποιώντας τη στρατηγική της συνέντευξης. Η επεξεργασία των δεδομένων βασίστηκε στην επαγωγική ανάλυση περιεχομένου. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας ήταν, σύμφωνα με τα λόγια των εκπαιδευτικών, η σημαντική συνεισφορά του μοντέλου TGFU στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων της διδασκαλίας των ομαδικών αθλημάτων. Συμπερασματικά, σύμφωνα πάντα με τις απόψεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, το μοντέλο TGFU
αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση που έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να συμβάλλει θετικά στη διδασκαλία των ομαδικών αθλημάτων στο πλαίσιο του μαθήματος της ΦΑ.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2021-07-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαγιαννόπουλος Δ., & Διγγελίδης Ν. (2021). Η Συμβολή της Διδακτικής Προσέγγισης TGFU στη Διδασκαλία των Ομαδικών Αθλημάτων σε Μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 19(2), 80–94. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1561

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>