«Γυμνάζομαι και Μετά Το Σχολείο»: Ένα Πρόγραμμα για την Αύξηση της Φυσικής Δραστηριότητας των Μαθητών/τριών ΙΙI. Η Ανάπτυξη της Γνώσης των Μαθητών/τριών που Παρακολούθησαν το Πρόγραμμα (Σύντομη έκδοση ελληνικού άρθρου)

Συγγραφείς

  • Ιωάννης Σύρμπας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μάριος Γούδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2020.1546

Λέξεις-κλειδιά:

γνώση, καθορισμός στόχων, πλάνος επίτευξης στόχου, φυσική αγωγή, οφέλη φυσικής δραστηριότητας

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να ερευνήσει τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Γυμνάζομαι και Μετά το Σχολείο» σχετικά με τον καθορισμό στόχων και την ανάπτυξη ενός πλάνου για την επίτευξη του στόχου συμμετοχής σε φυσικές δραστηριότητες (ΦΔ), τα οφέλη της ΦΔ στη υγεία και τις δραστηριότητες που μπορούν να χαρακτηριστούν ως φυσικές. Στην έρευνα συμμετείχαν 223 μαθητές/τριες οι οποίοι συμπλήρωσαν το ανάλογο περιεχόμενο του βιβλίου μαθητή. Για την ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν περιγραφικές αναλύσεις. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το 49,1% και το 44,9% των μαθητών/τριών έθεσε σωστά στόχους απόδοσης για την ενδυνάμωση των κοιλιακών και των ραχιαίων μυών αντίστοιχα. Επίσης, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (61,2% , 58.4% και 59,9%) καθόρισε αποτελεσματικά ένα πλάνο επίτευξης των στόχων για τρεις διαδοχικές φορές κατά την υλοποίηση του προγράμματος. Τέλος, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών έμαθε σε αποτελεσματικό βαθμό τα οφέλη της ΦΔ για τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς και να αναγνωρίζει τις δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται ως φυσικές. Συνεπώς μπορεί να υποστηριχθεί ότι το πρόγραμμα ήταν αποτελεσματικό. Ωστόσο δεδομένου ότι η μάθηση είναι μια αργή και μακροχρόνια διαδικασία θα ήταν χρήσιμο προγράμματα, όπως το συγκεκριμένο, να ενσωματωθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού σχολείου προκειμένου να είναι ακόμα μεγαλύτερη η αποτελεσματικότητά τους.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2020-07-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σύρμπας Ι., Γούδας Μ., Διγγελίδης Ν., & Παπαϊωάννου Α. (2020). «Γυμνάζομαι και Μετά Το Σχολείο»: Ένα Πρόγραμμα για την Αύξηση της Φυσικής Δραστηριότητας των Μαθητών/τριών ΙΙI. Η Ανάπτυξη της Γνώσης των Μαθητών/τριών που Παρακολούθησαν το Πρόγραμμα (Σύντομη έκδοση ελληνικού άρθρου). Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 18(2), 116–123. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2020.1546

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα