«Γυμνάζομαι και Μετά Το Σχολείο»: Ένα Πρόγραμμα για την Αύξηση της Φυσικής Δραστηριότητας των Μαθητών/τριών. I. Θεωρητικό Υπόβαθρο και Ανάπτυξη του Προγράμματος

Συγγραφείς

  • Ιωάννης Σύρμπας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αθανάσιος Κολοβελώνης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μάριος Γούδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2020.1540

Λέξεις-κλειδιά:

αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση, φυσική αγωγή, προαγωγή φυσικής δραστηριότητας

Περίληψη

Το άρθρο αυτό παρουσιάζει το θεωρητικό υπόβαθρο και τη δομή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την προώθηση της συμμετοχής μαθητών/τριών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης σε φυσικές δραστηριότητες (ΦΔ) εκτός σχολείου. Αφορμή για την ανάπτυξη αυτού του προγράμματος αποτέλεσαν πρόσφατα δεδομένα σχετικά με τη μειωμένη συμμετοχή των παιδιών και εφήβων σε ΦΔ. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό ωρών του μαθήματος της φυσικής αγωγής (ΦΑ) καθιστά αναγκαία τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε ΦΔ και εκτός σχολείου. Επιπρόσθετα το σχολείο αποτελεί σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (2007) το ιδανικό περιβάλλον για την προώθηση της ΦΔ. Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις αναπτύχθηκε το πρόγραμμα «Γυμνάζομαι και Μετά το Σχολείο». Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τις δεξιότητες του καθορισμού στόχων και της αυτό-καταγραφής καθώς και την ενεργό συμμετοχή των γονέων των μαθητών/τριών. Υλοποιείται σε 15 μαθήματα τα οποία αναλύονται στο βιβλίο του καθηγητή, ενώ το βιβλίο του μαθητή περιέχει πληροφορίες σχετικές με τα διδασκόμενα αντικείμενα και τις δεξιότητες που θα διδαχθούν σε κάθε μάθημα. Τέλος αναπτύχθηκε υλικό αξιολόγησης του προγράμματος το οποίο περιλαμβάνει αυτό-αναφορές των μαθητών/τριών σχετικά με τις γνώσεις που απέκτησαν, τους στόχους που έθεσαν και τις ΦΔ που έκαναν εκτός σχολείου.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2020-07-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σύρμπας Ι., Κολοβελώνης Α., & Γούδας Μ. (2020). «Γυμνάζομαι και Μετά Το Σχολείο»: Ένα Πρόγραμμα για την Αύξηση της Φυσικής Δραστηριότητας των Μαθητών/τριών. I. Θεωρητικό Υπόβαθρο και Ανάπτυξη του Προγράμματος. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 18(2), 67–77. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2020.1540

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4