Η Διδακτική Προσέγγιση TGFU και τα Αποτελέσματα της Εφαρμογής της στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Συγγραφείς

  • Διονύσιος Παπαγιαννόπουλος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Λέξεις-κλειδιά:

διδασκαλία αθλημάτων για κατανόηση, φυσική αγωγή, μοντέλο διδασκαλίας, διδασκαλία αθλημάτων, αθλήματα εισβολής

Περίληψη

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στο σχολείο έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει και να διαμορφώσει σε κάποιο βαθμό, τις αντιλήψεις, τις στάσεις και την κουλτούρα των νέων προς την κατεύθυνση της επιλογής ενός τρόπου ζωής που προάγει τη δια βίου συμμετοχή σε φυσική δραστηριότητα, άσκηση και ενασχόληση με τον αθλητισμό. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, είναι απαραίτητο οι μαθητές/τριες, λαμβάνοντας μέρος στο μάθημα, να αποκομίζουν γνώση για τα αθλήματα, ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους, επιτυχία από τα επιτεύγματα τους και απόλαυση της διαδικασίας. Σύμφωνα με πολλούς ερευνητές και ακαδημαϊκούς, μαθήματα σχεδιασμένα με την προσέγγιση Διδασκαλία Αθλημάτων για Κατανόηση (Teaching Games for Understanding - TGFU) επιδρούν θετικά στην αύξηση της εσωτερικής παρακίνησης των μαθητών, προάγουν την τακτική αντίληψη και την κατανόηση των παιδιών για τα αθλήματα, βελτιώνουν την απόδοση τους στο παιχνίδι και ευνοούν τη μεταφορά γνώσης από το ένα άθλημα στο άλλο. Ωστόσο, αν και τα τελευταία 40 περίπου χρόνια, έχουν διεξαχθεί πολλές μελέτες σχετικά με αυτή την προσέγγιση, υπάρχουν αντικρουόμενα δεδομένα για την αποτελεσματικότητα της. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η επισκόπηση των ερευνών που πραγματεύονται την προσέγγιση TGFU και ειδικότερα αυτών που αναφέρονται στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να αποτελέσει ένα συμπληρωματικό πεδίο πληροφόρησης και γνώσης για την αποτελεσματικότητα αυτής της διδακτικής προσέγγισης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2019-07-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαγιαννόπουλος Δ., & Διγγελίδης Ν. (2019). Η Διδακτική Προσέγγιση TGFU και τα Αποτελέσματα της Εφαρμογής της στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 17(2), 111–137. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1529

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>