Φυσική Αγωγή: Ο Σημαντικός της Ρόλος στην Κινητική Ανάπτυξη των Μαθητών
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2019.1524Λέξεις-κλειδιά:
κινητική απόδοση, Körper - koordinations Test fur Kinder, φύλο, φυσική αγωγήΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να ερευνήσει εάν υπάρχουν διαφορές και βελτίωση στην κινητική ανάπτυξη των μαθητών της Α΄ Δημοτικού μέσα από το πρόγραμμα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) του σχολείου. Στη μελέτη συμμετείχαν 42 μαθητές (20 αγόρια, 22 κορίτσια) της Α΄ Δημοτικού, όπου μετρήθηκαν στην αρχή και στο τέλος της σχολικής χρονιάς (Οκτώβριος, Μάιος) στο ύψος, βάρος, Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ). Για την αξιολόγηση της Κινητικής Συναρμογής (ΚΣ) χρησιμοποιήθηκε η δέσμη αξιολόγησης συναρμογής σώματος για παιδιά 5-14 ετών, Körper - koordinations Test fur Kinder (ΚΤΚ). Τα αποτελέσματα έδειξαν γραμμική βελτίωση όλων των μαθητών σε όλα τα επιμέρους τεστ της δέσμης του KTK. Τα αγόρια παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα κορίτσια στο Δείκτη Κινητικής Απόδοσης (MQ), στο τεστ της υπερπήδησης εμποδίου με το ένα πόδι και στα πλάγια άλματα δεξιά-αριστερά, ενώ τα κορίτσια παρουσίασαν καλύτερο σκορ στο τεστ της ισορροπίας κατά το βάδισμα προς τα πίσω. Οι υπέρβαροι/παχύσαρκοι μαθητές και στις δύο μετρήσεις παρουσίασαν στατιστικά σημαντική διαφορά με χαμηλότερες τιμές στον MQ στο τεστ πλάγια άλματα δεξιά-αριστερά και της πλάγιας μετακίνησης και επανατοποθέτησης σε σχέση με τα φυσιολογικά. Συμπερασματικά, το μάθημα της ΦΑ έχει σημαντική συμβολή στην κινητική ανάπτυξη των μαθητών. Η εφαρμογή του μαθήματος της ΦΑ τέσσερις φορές την εβδομάδα είχε στατιστικά σημαντική επίδραση στη βελτίωση της κινητικής συναρμογής των μαθητών της Α΄ Δημοτικού. Κρίνεται απαραίτητη η στοχευμένη παρουσία προγράμματος βελτίωσης κινητικής συναρμογής στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου, καθώς και η αύξηση του αριθμού των μαθημάτων σε τέσσερα εβδομαδιαίως σε αυτή την ηλικία.