Διερεύνηση των Απόψεων Εκπαιδευτικών και Πανεπιστημιακών Ερευνητών σε Σχέση με τη Φυσική Αγωγή και την Εκπαίδευση των Προσφύγων
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1519Λέξεις-κλειδιά:
συνεντεύξεις, διαπολιτισμική εκπαίδευση, Φυσική Αγωγή, εκπαιδευτικοί, αντιλήψειςΠερίληψη
Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκαν οι απόψεις, η γνώση και οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) και πανεπιστημιακών ερευνητών, που αλληλεπιδρούν και διερευνούν τις ανάγκες των προσφύγων. Στην έρευνα συμμετείχαν 15 εκπαιδευτικοί και ερευνητές (8 και 7 αντίστοιχα) στον τομέα της ΦΑ και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μεθοδολογία, μέσω ημι-δομημένης συνέντευξης. Ο συνδυασμός του δείγματος επιλέχτηκε, προκειμένου να πλαισιωθεί το θέμα ολοκληρωτικά, δηλαδή, αντίστοιχα και από την θεωρητική (ερευνητές) και από την πρακτική του πλευρά (εκπαιδευτικοί). Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις συνεντεύξεις, αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων καταδεικνύουν ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι ερευνητές θεωρούν τη ΦΑ το πλέον κατάλληλο μάθημα για τη διευκόλυνση της προσαρμογής των αλλοδαπών μαθητών, λόγω της φύσης του μαθήματος και εκφράζουν την ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να μπορούν να αντιμετωπίζουν σωστά τη διαπολιτισμική σχολική πραγματικότητα, με την οποία έρχονται αντιμέτωποι. Στη συνέχεια, έγινε προσπάθεια να περιγραφούν οι φραγμοί που εμποδίζουν τη ΦΑ να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για τη διευκόλυνση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης, επιχειρήθηκε η αποτύπωση της σημερινής κατάστασης μέσα από την οπτική του δείγματος και τέλος, οι προσδοκίες τόσο των ερευνητών όσο και των καθηγητών ΦΑ για τη μελλοντική βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης.