Φυσική Δραστηριότητα και Αναγνωστική Ικανότητα των Μαθητών της Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Υπάρχει Κάποια Σχέση Μεταξύ τους;
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1507Λέξεις-κλειδιά:
φυσική άσκηση, σχολική επίδοση, μαθητές, δημοτικό σχολείο, καθιστικές συνήθειεςΠερίληψη
Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται να διερευνηθεί αν τα επίπεδα της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών δημοτικού συσχετίζονται με την αναγνωστική τους ικανότητα. Για το σκοπό αυτό ζητήθηκε από 348 μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και Στ΄ δημοτικού από 10 δημοτικά σχολεία των Τρικάλων και της Καρδίτσας να συμπληρώσουν ένα σταθμισμένο τεστ αναγνωστικής ικανότητας (Τεστ Τρίγκα) και το Προφίλ Νεανικής Δραστηριότητας. Όλες οι κλίμακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.60). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε πως οι μαθητές οι οποίοι μετά το σχολείο ασχολούνται με τον αθλητισμό έχουν καλύτερες επιδόσεις στο γλωσσικό τεστ σε σύγκριση με τους μαθητές που δεν ασχολούνται. Επίσης, προέκυψε θετική συσχέτιση ανάμεσα στην ακαδημαϊκή επίδοση και τη φυσική δραστηριότητα των μαθητών έξω από το σχολείο (p=.000) αλλά
και με την ακαδημαϊκή επίδοση και τις καθιστικές συνήθειες (p=.000). Τέλος, από ανάλυση παλινδρόμησης προέκυψε ότι η φυσική δραστηριότητα εκτός σχολείου είχε θετική συνεισφορά στην πρόβλεψη της αναγνωστικής ικανότητας(t=5.235, beta=.269 p=.000 < .05) , ενώ οι καθιστικές συμπεριφορές είχαν αρνητική συνεισφορά (t=-2.987, beta=-0.153 p=.003 < .05). Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν την άποψη ότι όταν οι μαθητές είναι δραστήριοι σε καθημερινή βάση, τότε είναι πιθανότερο να έχουν και καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο.