Μεταβολή του Κλίματος Κινήτρων, των Εσωτερικών και Εξωτερικών Κινήτρων και της Ευχαρίστησης στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής κατά τη Διάρκεια μιας Σχολικής Χρονιάς
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1496Λέξεις-κλειδιά:
αυτοπροσδιορισμός, κλίμα κινήτρων, κίνητρα, στόχοι επίτευξης, ευχαρίστησηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τις αλλαγές που συντελούνται στο κλίμα κινήτρων, στα κίνητρα μαθητών/τριών, αλλά και στην ευχαρίστηση που βιώνουν κατά τη διάρκεια ενός σχολικού έτους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), με βάση τις θεωρίες του αυτοπροσδιορισμού και των στόχων επίτευ-ξης. Στην έρευνα συμμετείχαν 457 μαθητές/τριες που φοιτούσαν στην Β΄ και Γ΄ τάξη γυμνασίου (M = 13.96 ± .73). Για την εκτίμηση του κλίματος κινήτρων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Learning and Performance Orientations in Physical Education Classes Questionnaire (LAPOPECQ), για την εκτίμηση των κινήτρων των μαθητών/τριών στη ΦΑ, το ερωτηματολόγιο Αυτο-ρύθμισης, ενώ για την αξιολόγηση της ευχαρίστησης χρησιμοποιήθηκε η αντίστοιχη υποκλίμακα από το ερωτηματολόγιο εσωτερικών Κινήτρων. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν, ότι το προσανατολισμένο στη μάθηση κλίμα κινήτρων, τα εσωτερικά κίνητρα και η ευχαρίστηση των μαθητών/τριών παρέμειναν σταθερά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Αντίθετα, το προσανατολισμένο στην απόδοση κλίμα κινήτρων και η εξωτερική ρύθμιση μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου. Από τα ευρήματα της μελέτης προκύπτει, ότι είναι δυνατή η διατήρηση των θετικών επιδράσεων σημαντικών μεταβλητών της διδασκαλίας του μαθήματος της ΦΑ με την εφαρμογή ενός προσανατολισμένου στη μάθηση κλίματος κινήτρων.