Μεταβολή του Κλίματος Κινήτρων, των Εσωτερικών και Εξωτερικών Κινήτρων και της Ευχαρίστησης στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής κατά τη Διάρκεια μιας Σχολικής Χρονιάς

Συγγραφείς

  • Χρήστος Παναγιώτου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Βασίλειος Μπαρκούκης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Ιωάννης Κουτσιώρας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Χαράλαμπος Τσορμπατζούδης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1496

Λέξεις-κλειδιά:

αυτοπροσδιορισμός, κλίμα κινήτρων, κίνητρα, στόχοι επίτευξης, ευχαρίστηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τις αλλαγές που συντελούνται στο κλίμα κινήτρων, στα κίνητρα μαθητών/τριών, αλλά και στην ευχαρίστηση που βιώνουν κατά τη διάρκεια ενός σχολικού έτους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), με βάση τις θεωρίες του αυτοπροσδιορισμού και των στόχων επίτευ-ξης. Στην έρευνα συμμετείχαν 457 μαθητές/τριες που φοιτούσαν στην Β΄ και Γ΄ τάξη γυμνασίου (M = 13.96 ± .73). Για την εκτίμηση του κλίματος κινήτρων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Learning and Performance Orientations in Physical Education Classes Questionnaire (LAPOPECQ), για την εκτίμηση των κινήτρων των μαθητών/τριών στη ΦΑ, το ερωτηματολόγιο Αυτο-ρύθμισης, ενώ για την αξιολόγηση της ευχαρίστησης χρησιμοποιήθηκε η αντίστοιχη υποκλίμακα από το ερωτηματολόγιο εσωτερικών Κινήτρων. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν, ότι το προσανατολισμένο στη μάθηση κλίμα κινήτρων, τα εσωτερικά κίνητρα και η ευχαρίστηση των μαθητών/τριών παρέμειναν σταθερά κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Αντίθετα, το προσανατολισμένο στην απόδοση κλίμα κινήτρων και η εξωτερική ρύθμιση μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου. Από τα ευρήματα της μελέτης προκύπτει, ότι είναι δυνατή η διατήρηση των θετικών επιδράσεων σημαντικών μεταβλητών της διδασκαλίας του μαθήματος της ΦΑ με την εφαρμογή ενός προσανατολισμένου στη μάθηση κλίματος κινήτρων.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2017-07-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παναγιώτου Χ., Μπαρκούκης Β., Κουτσιώρας Ι., & Τσορμπατζούδης Χ. (2017). Μεταβολή του Κλίματος Κινήτρων, των Εσωτερικών και Εξωτερικών Κινήτρων και της Ευχαρίστησης στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής κατά τη Διάρκεια μιας Σχολικής Χρονιάς. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 15(1), 138–151. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1496

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>