Ανασκόπηση της Έρευνας Πάνω στο Φάσμα: Η Συνεισφορά Δύο Περιόδων
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1457Λέξεις-κλειδιά:
Φάσμα, στυλ διδασκαλίας, εκπαιδευτική έρευναΠερίληψη
Η έρευνα πάνω στο Φάσμα των στυλ διδασκαλίας (Mosston, 1966, 1981 και μεταγενέστερα Mosston&Ashworth, 1986, 1994) διεξάγεται για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Το Φάσμα παρέχει στους ερευνητές ένα θεωρητικό πλαίσιο για να μελετούν συστηματικά τη διδασκαλία και τη μάθηση στη φυσική αγωγή. Στο παρόν άρθρο ανασκοπείται η σχετική έρευνα υπό το φως της ανάπτυξης και της εκλέπτυνσης του Φάσματος των Στυλ Διδασκαλίας. Η ανασκόπηση αφορά σε δύο περιόδους, από το 1970 εως τις αρχές της δεκαετίας του 1980 και από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 εως σήμερα. Αυτός διαχωρισμός γίνεται για να αναδειχθεί καλύτερα η σχέση μεταξύ της ανάπτυξης της έρευνας πάνω στο Φάσμα και της εξέλιξης της θεωρίας του Φάσματος των Στυλ Διδασκαλίας. Η συζήτηση αφορά σε ό,τι έχουμε μάθει μέχρι τώρα για τα αναπαραγωγικά και για τα παραγωγικά στυλ διδασκαλίας μέσα από τη σχετική έρευνα καθώς, επίσης, και στις προτάσεις για μελλοντική έρευνα πάνω στο Φάσμα.