Αυτοαποτελεσματικότητα Διδασκαλίας Φοιτητών/τριων που κάνουν την Πρακτική τους στα Σχολεία και Μαθησιακό Κλίμα
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1451Λέξεις-κλειδιά:
αυταποτελεσματικότητα, μαθησιακό κλίμα, πρακτική άσκηση, ικανότηταΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετασθούν η αυτοαποτελεσματικότητα φοιτητών του ΤΕΦΑΑ κατά την πρακτική τους άσκηση στα σχολεία, η ικανοποίηση τους από τα σχολεία της φυσικής αγωγής, η αντίληψη τους για τη σημαντικότητα του μαθήματος και το μαθησιακό κλίμα. Στην έρευνα συμμετείχαν ογδόντα ένα φοιτητές/φοιτήτριες (47 αγόρια, 34 κορίτσια) του δευτέρου έτους σπουδών, ηλικίας 20 ετών περίπου. Για την αξιολόγηση των παραπάνω μεταβλητών χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα προσαρμοσμένα ερωτηματολόγια. Όλες οι κλίμακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α> .85). Η ανάλυση διακύμανσης της κατεύθυνσης έδειξε στατιστικά σημαντικές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών όσον αφορά: α) στην αυτοαποτελεσματικότητα, β) στη σημαντικότητα του μαθήματος και γ) στην ικανοποίηση από τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής. Τα κορίτσια είχαν υψηλότερα σκορ σε όλες τις παραπάνω κλίμακες σε σύγκριση με τα αγόρια, επιδεικνύοντας μεγαλύτερη αυτοαποτελεσματικότητα και ικανοποίηση από τη πρακτική τους άσκηση στα σχολεία.