Ανάπτυξη Ερευνητικού Εργαλείου για τη Διερεύνηση των Προαντιλήψεων των Μαθητών στη Φυσική Αγωγή
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1440Λέξεις-κλειδιά:
προαντιλήψεις, τακτική, εποικοδομητισμός, φυσική αγωγή, πετοσφαίρισηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας πιλοτικής έρευνας ήταν η ανάπτυξη ενός ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση των προαντιλήψεων των
μαθητών της Β’ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της εποικοδομητικής θεώρησης της μάθησης. Εξετάζεται η θεματική ενότητα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) που αναφέρεται στην τοποθέτηση των παικτών πετοσφαίρισης στο χώρο του γηπέδου, όταν μια ομάδα οργανώνεται αμυντικά σε επίθεση των αντιπάλων, με μονό μπλοκ, αμυντικό σύστημα με το 6 μπροστά, σύνθεση ομάδας 4-2 και τον πασαδόρο στη ζώνη 3. Στην έρευνα συμμετείχαν είκοσι δύο 14χρονοι μαθητές/τριες (10 αγόρια και 12 κορίτσια). Από τα αποτελέσματα παρατηρούνται ενδείξεις για την ισχύ τριών ερευνητικών υποθέσεων: α. Οι μαθητές προσέρχονται στο μάθημα με, ήδη, διαμορφωμένες αντιλήψεις, σχετικά με την τακτική της υπό εξέταση ενότητας στην πετοσφαίριση, β. Εντοπίστηκαν προαντιλήψεις, ή εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών που διαφέρουν από τις γενικώς αποδεκτές αντιλήψεις του επιστημονικού πεδίου, γ. Παρατηρείται κοινοτυπία στις προαντιλήψεις των μαθητών.