Σύγκριση Διαπροσωπικών Σχέσεων Προπονητή-Αθλητή μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου

Συγγραφείς

  • Λεωνίδας Ιωάνννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αστέριος Πατσιαούρας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Λυδία Τσουτσουμπή ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αναστασία Καρακατσάνη ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Δημήτριος Σούλας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Λέξεις-κλειδιά:

Gr-Cart-Q, σχέση προπονητή-αθλητή, κλασικός αθλητισμός

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της ποιότητας της σχέσης προπονητή-αθλητή στον κλασικό αθλητισμό, υπολογίζοντας παράγοντες όπως το φύλο, το αγώνισμα, η προπονητική ηλικία και ηλικία που επηρεάζουν τα επίπεδα της ποιότητας στην σχέση προπονητή-αθλητή. Ώς όργανο μέτρησης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Coach-Athlete Relationship Questionnaire (GrCart-Q) των Jowett και Ntoumanis (2003), το οποίο εξετάζει τρεις διαστάσεις στη σχέση αθλητή-προπονητή (την εγγύτητα, τη δέσμευση και την αλληλοσυμπλήρωση). Το δείγμα αποτελούνταν από 257 άτομα (223 αθλητές και 34 προπονητές) αθλητές και προπονητές στίβου από την Ελλάδα και την Κύπρο. Από την στατιστική ανάλυση διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στους αθλητές των δύο χωρών και στους τρεις παράγοντες, ενώ ανάμεσα στους προπονητές των δύο χωρών παρουσιάστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές σε δύο (εγγύτητα & αλληλοσυμπλήρωση) από τους τρεις παράγοντες. Μελλοντικές έρευνες θα πρέπει να συμπεριλάβουν παράγοντες και ενδεχομένως χαρακτηριστικά προσωπικότητας όπως η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση, ώστε να έχουμε περισσότερες πληροφορίες για την υποστήριξη μιας αποτελεσματικής σχέσης μεταξύ αθλητών και προπονητών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2014-10-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ιωάνννου Λ., Πατσιαούρας Α., Τσουτσουμπή Λ., Καρακατσάνη Α., & Σούλας Δ. (2014). Σύγκριση Διαπροσωπικών Σχέσεων Προπονητή-Αθλητή μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 12(3), 219–225. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1435

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2