Η Δημιουργικότητα στη Φυσική Αγωγή: Η Έμφαση και η Εξέλιξή της
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2014.1426Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργικότητα, κίνηση, Φυσική Αγωγή, δάσκαλοι, αντιλήψειςΠερίληψη
Η κίνηση και η δημιουργικότητα στην επιστημονική βιβλιογραφία φαίνεται πως είναι στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Ερευνητές έχουν σχεδιάσει ειδικά τεστ για να αξιολογούν τη δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από τις κινητικές τους απαντήσεις. Παρεμβατικά προγράμματα έχουν εφαρμοσθεί για την προαγωγή του δημιουργικού δυναμικού των παιδιών μέσω της κίνησης. Από τη διερεύνηση αναλυτικών προγραμμάτων (ΑΠ) σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει διαπιστωθεί πως η Φυσική Αγωγή (ΦΑ) είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή γνωστικά αντικείμενα όπου γίνεται λόγος για τη δημιουργικότητα και την προαγωγή της. Σε εθνικό επίπεδο, τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία, η κινητική δημιουργικότητα των παιδιών προάγεται μέσω του ΑΠ ΦΑ του δημοτικού, κυρίως στις πρώτες τάξεις. Μολαταύτα, η έρευνα που υποστηρίζει την προαγωγή της δημιουργικότητας στη ΦΑ είναι σχεδόν ανύπαρκτη, αφού επικεντρώνεται κυρίως στην αξιολόγηση των κινητικών απαντήσεων των παιδιών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ κρίνεται αναγκαία η διερεύνηση των υποκειμενικών θεωριών και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη δημιουργικότητα και της προαγωγή της σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, αυτή βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.