Αθλητικές Δραστηριότητες Αναψυχής στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1404Λέξεις-κλειδιά:
Αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής, φυσική αγωγή, δημοτικό σχολείοΠερίληψη
κοπός της παρούσας έρευνας ήταν η ένταξη κατάλληλων δραστηριοτήτων αναψυχής στο μάθημα της φυσικής αγωγής στην αυλή του σχολείου και η αξιολόγηση της εφαρμογής τους. την έρευνα συμμετείχαν 76 μαθητές/τριες της Ε΄ δημοτικού, 32 στην πειραματική και 44 στην ομάδα ελέγχου. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκαν τα εξής ερωτηματολόγια: α) κλίμακα ικανοποίησης από το μάθημα της Υυσικής Αγωγής των Duda και Nicholls (1992), β) κλίμακες της προσπάθειας και της διασκέδασης των McAuley, Duncan και Tammen (1989) και γ) κλίμακα φυσικής δραστηριότητας στον ελεύθερο χρόνο (Godin & Shephard, 1997). Ό-λες οι κλίμακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.60). Σα αποτελέσματα από την ανάλυση διακύμανσης για επαναλαμβανόμενες μετρήσεις έδειξαν ότι: α) Ως προς την διασκέδαση, υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των μετρήσεων καθώς και στα-τιστικά σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ μετρήσεων και πειραματικών ομάδων. Δεν υπήρχε όμως στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των ομάδων, β) Ως προς την φυσική δραστηριό-τητα στον ελεύθερο χρόνο, υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των μετρήσεων, καθώς και στατιστικά σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ μετρήσεων και πειραματικών ομά-δων. Δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των ομάδων, γ) Ως προς την ικανο-ποίηση από το μάθημα, αλλά και δ) ως προς την προσπάθεια, δεν υπήρχαν στατιστικά σημα-ντικές διαφορές. υμπερασματικά, οι δραστηριότητες αναψυχής ήταν διασκεδαστικές για την πειραματική ομάδα. Επίσης, η φυσική δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο της πειραματικής ομάδας ήταν υψηλότερη κατά τη δεύτερη μέτρηση, το οποίο ίσως σημαίνει ότι οι δραστηριό-τητες αυτές, μπορεί να έχουν θετική επίδραση ως προς την φυσική δραστηριότητα συνολικά.