H Ανάπτυξη της Γνώσης των Μαθητών της Τετάρτης και Πέμπτης Τάξης Δημοτικού Σχετικά με την Κυκλοφορία του Αίματος κατά τη Διάρκεια της Άσκησης

Συγγραφείς

  • Ιωάννης Σύρμπας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αχίλλειος Κουτελίδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μαρία Ρέμπελου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1386

Λέξεις-κλειδιά:

Εννοιολογική αλλαγή, νοητικά μοντέλα, κυκλοφορία του αίματος

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν, μέσα από μια ποιοτική μεθοδολογία και
χρησιμοποιώντας το Πλαίσιο της Θεωρίας της Εννοιολογικής Αλλαγής, να εξερευνήσει τις αρχικές αντιλήψεις μαθητών σχετικά με την κυκλοφορία του αίματος κατά τη διάρκεια της άσκησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 29 μαθητές, της τετάρτης (Ν=15) και πέμπτης (Ν=14) δημοτικού, ηλικίας 10-11 ετών. Οι μαθητές κλήθηκαν αρχικά να απαντήσουν γραπτώς σε συνέντευξη με ανοικτού τύπου ερωτήσεις σχετικά με τη λειτουργία της καρδιάς κατά τη διάρκεια της άσκησης. Μετά τη συλλογή των γραπτών συνεντεύξεων έγινε αξιολόγηση των
απαντήσεων τους προκειμένου οι μαθητές να καταταχθούν σε τρία γνωστικά επίπεδα (υψηλό-μεσαίο-χαμηλό). Από την παραπάνω διαδικασία επελέγησαν στη συνέχεια από κάθε τάξη 2 μαθητές από κάθε επίπεδο (6 αγόρια και 6 κορίτσια), προκειμένου να συμμετάσχουν σε προφορική συνέντευξη. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση τόσο ανοικτής, όσο και αξονικής κωδικοποίησης προκειμένου να ανιχνευθούν οι νοητικές αναπαραστάσεις
τους. Από την ανάλυση των ερωτηματολογίων και των συνεντεύξεων προέκυψε ένα φάσμα πέντε (5) νοητικών μοντέλων. Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τις συνεντεύξεις έδειξε ότι η πλειοψηφία των μαθητών δεν ήταν σε θέση να περιγράψει την κυκλοφορία του αίματος. Από τα αποτελέσματα της έρευνας μπορεί να βγει το συμπέρασμα ότι οι μαθητές στη προσπάθειά τους να δώσουν λογικές εξηγήσεις για τη κυκλοφορία του αίματος κατά τη διάρκεια της άσκησης επιχειρούν να αναζητήσουν νοητική συνάφεια μεταξύ των πληροφοριών που δέχονται από το περιβάλλον και της υφιστάμενης γνώσης τους. Επίσης
διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ποικιλία στον τρόπο που οι μαθητές κατανοούν τη λειτουργία της καρδιάς κατά τη διάρκεια της άσκησης και ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση της ανατομίας και της λειτουργίας του κυκλοφορικού συστήματος.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2012-11-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σύρμπας Ι., Διγγελίδης Ν., Κουτελίδας Α., & Ρέμπελου Μ. (2012). H Ανάπτυξη της Γνώσης των Μαθητών της Τετάρτης και Πέμπτης Τάξης Δημοτικού Σχετικά με την Κυκλοφορία του Αίματος κατά τη Διάρκεια της Άσκησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 10(3), 37–51. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1386

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>