Αυτο-αποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην Εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το «Νέο Σχολείο -Σχολείο 21ου Αιώνα»

Συγγραφείς

  • Γεώργιος Γοροζίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1380

Λέξεις-κλειδιά:

Αυτό-αποτελεσματικότητα, Φυσική Αγωγή, αναλυτικό πρόγραμμα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί η αντιλαμβανόμενη αυτό-αποτελεσματικότητα των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ), σε σχέση με τους έξι κεντρικούς σκοπούς (Σκ.) του νέου προγράμματος σπουδών (ΠΣ) δημοτικού και γυμνασίου,
που εισήχθη πιλοτικά κατά το σχολικό έτος 2011-2012 σε 167 σχολειά πανελλαδικά. Στην έρευνα συμμετείχαν 92 ΕΦΑ (48 άνδρες, 44 γυναίκες/ 53 δημοτικό, 39 γυμνάσιο) από τα πιλοτικά σχολεία. Οι ΕΦΑ συμπλήρωσαν εθελοντικά, ανώνυμα ερωτηματολόγια που
μετρούσαν την πεποίθησή τους για την αποτελεσματική εφαρμογή των έξι βασικών σκοπών του νέου ΠΣ. Οι έξι κλίμακες (μια ανά σκοπό), έδειξαν ικανοποιητική αξιοπιστία με υψηλούς δείκτες α του Cronbach (α > .70). Από τις αναλύσεις φαίνεται ότι οι ΕΦΑ έχουν σχετικά υψηλή αυτό-αποτελεσματικότητα στο να εφαρμόσουν τους περισσότερους σκοπούς του νέου ΠΣ. Ωστόσο, η ανάλυση διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων μονής κατεύθυνσης (oneway RM-ANOVA) έδειξε ότι υπήρχαν διαφορές ως προς την αυτό-αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή των έξι σκοπών. Επιπλέον από πολυμεταβλητές αναλύσεις διακύμανσης
(MANOVA) φάνηκε ότι υπήρχαν διαφορές ως προς το φύλο όπου οι γυναίκες παρουσίασαν ψηλότερες τιμές και ως προς τον τύπο σχολείου, όπου οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Δημοτικά Σχολεία είχαν υψηλότερη αυτό-αποτελεσματικότητα σε σύγκριση με τους καθηγητές που υπηρετούν στη Β/θμια Εκπαίδευση. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η αυτοπεποίθηση των ΕΦΑ ήταν χαμηλότερη στο να αναπτύξουν την φυσική κατάσταση μέσω της αυτορρύθμισης των μαθητών τους (Σκ. 3), την επίδειξη υπεύθυνης αθλητικής και κοινωνικής συμπεριφοράς (Σκ. 6) και την κατανόηση και το σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων
(Σκ. 5). Φάνηκε ότι οι ΕΦΑ έχουν ανάγκη από στοχευμένη βελτίωση της αυτό-αποτελεσματικότητας τους, μέσω επιμόρφωσης, σχετικά με συγκεκριμένους σκοπούς του νέου ΠΣ, ενώ πρέπει να ληφθούν υπόψη η βαθμίδα εκπαίδευσης και το φύλο τους.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2012-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γοροζίδης Γ., Παπαϊωάννου Α., & Διγγελίδης Ν. (2012). Αυτο-αποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην Εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το «Νέο Σχολείο -Σχολείο 21ου Αιώνα». Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 10(2), 91–101. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1380

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6