Απόψεις και Γνώσεις σε Θέματα Φύλου και Ισότητας και Διδασκαλία της Σχολικής Φυσικής Αγωγής

Συγγραφείς

  • Στυλιανή Χρόνη ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μαρία Κοσκερίδου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μαρία Χασάνδρα ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νίκος Ζουρμπάνος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μάριος Γούδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ιωάννης Θεοδωράκης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Λέξεις-κλειδιά:

διδασκαλία φυσικής αγωγής, φοιτητές, καθηγητές, ισότητα φύλων

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων και των γνώσεων τεταρτοετών
φοιτητών, φοιτητριών και εν’ ενεργεία καθηγητών, καθηγητριών φυσικής αγωγής σε θέματα που
αφορούν στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής σε μικτά σχολικά τμήματα. Στην έρευνα συμμετείχαν
152 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 37,62 έτη (ΤΑ = 10,44), εκ των οποίων 44 ήταν φοιτητές και 108 εν’
ενεργεία καθηγητές και καθηγήτριες. Συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Τόσο οι άνδρες
όσο και οι γυναίκες που ρωτήθηκαν, αντιλαμβάνονται παρόμοιες διαφορές στην επίδοση των
αγοριών και κοριτσιών μέσα στο μάθημα της φυσικής αγωγής (p > .05). Οι αναλύσεις έδειξαν ότι για
το 48,6% των ερωτηθέντων το μάθημα τις φυσικής αγωγής εκτιμάται ως αποτελεσματικότερο όταν
γίνεται σε μικτές ομάδες, ενώ το αξιοσημείωτο ποσοστό του 26,9% ήταν υπέρ των αμιγών ομάδων
λόγω, κατά γενική ομολογία, διαφορετικού επιπέδου κινητικών ικανοτήτων, σωματικών
χαρακτηριστικών και ανομοιογένειας ενδιαφερόντων. Οι δυσκολίες που καταγράφηκαν να
αντιμετωπίζονται στην καθημερινή ταυτόχρονη επαφή με αγόρια και κορίτσια, κύρια αφορούσαν σε
θέματα επικοινωνίας, πειθαρχίας, συμμετοχής και επιπέδου ικανοτήτων. Για το 55% των
συμμετεχόντων η πανεπιστημιακή κατάρτισή τους δεν εκτιμήθηκε ως επαρκής για να διαχειριστούν
ταυτόχρονα ομάδες αγοριών και κοριτσιών μέσα στο μάθημα, οι οποίοι και δήλωσαν ότι χρειάζονται
περισσότερες γνώσεις σε θέματα κοινωνικο-εκπαιδευτικών προβλημάτων των νέων, φύλου και
ισότητας, ψυχολογίας των φύλων και αντιμετώπισης έμφυλων διαφορών στην τάξη. Τα ευρήματα
αυτά συζητούνται εστιάζοντας στο ρόλο της φυσικής αγωγής στη γαλούχηση ισότιμων μαθητών και
μελλοντικών πολιτών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2011-04-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χρόνη Σ., Κοσκερίδου Μ., Χασάνδρα Μ., Ζουρμπάνος Ν., Γούδας Μ., & Θεοδωράκης Ι. (2011). Απόψεις και Γνώσεις σε Θέματα Φύλου και Ισότητας και Διδασκαλία της Σχολικής Φυσικής Αγωγής. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 9(1), 1–13. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1356

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>