Η Έρευνα για την Κατασκευή Οργάνων Αξιολόγησης της Χορευτικής Επίδοσης. Ανασκοπική Μελέτη

Συγγραφείς

  • Ασπασία Δανιά ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Μαρία Κουτσούμπα ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Δημήτριος Χατζηχαριστός ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Βασιλική Κ. Τυροβολά ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Λέξεις-κλειδιά:

χορευτική επίδοση, αξιολόγηση, όργανο αξιολόγησης, κριτήρια αξιολόγησης

Περίληψη

Παρά το γεγονός ότι ο χορός έχει ενταχθεί στα αναλυτικά προγράμματα των δημοσίων σχολείων στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, εν τούτοις, τα συγγράμματα που αφορούν στη μετάδοση και διδασκαλία του, δεν παρέχουν πληροφορίες σχετικά με διαδικασίες έγκυρης και αξιόπιστης καταγραφής των επιδόσεων των μαθητών. Αναμφισβήτητα, η θέσπιση οργάνων αξιολόγησης της χορευτικής επίδοσης θα έδινε την ευκαιρία σε δασκάλους και μελετητές χορού να μοιραστούν, να συγκρίνουν και να μελετήσουν αποτελέσματα μάθησης και μεθόδους διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταδείξει τις έρευνες σχετικά με την κατασκευή έγκυρων και αξιόπιστων οργάνων αξιολόγησης της κίνησης και ειδικότερα της χορευτικής κίνησης, ως βασικής παραμέτρου της χορευτικής επίδοσης. Mε αναφορά στις έννοιες αξιολόγηση, επίδοση, κριτήριο, χορευτική επίδοση, γίνεται μια κριτική παρουσίαση των μεθοδολογικών προσανατολισμών σχετικών με τη συστηματική καταγραφή της χορευτικής επίδοσης, εντασσόμενης στο πλαίσιο της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης μαθητών/σπουδαστών. Από την ανασκόπηση διαπιστώθηκε ότι η έρευνα σχετικά με το χορό ως αντικείμενο ενταγμένο στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει μέχρι σήμερα στηριχθεί κυρίως σε μεμονωμένες παρατηρήσεις, μελέτες περίπτωσης και προσπάθειες των ερευνητών να σχεδιάσουν ή να εφαρμόσουν λίστες κριτηρίων αξιολόγησης χωρίς ωστόσο να προβούν σε ελέγχους εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Παράλληλα, αναδείχθηκε η σημαντικότητα και η αναγκαιότητας κατασκευής ενός έγκυρου και αξιόπιστου οργάνου αξιολόγησης της χορευτικής επίδοσης, ως αναπόσπαστου τμήματος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στα ελληνικά δεδομένα, με εφαρμογή στον ελληνικό παραδοσιακό χορό. Μόνο κατά αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να εντοπιστούν οι αδυναμίες χορευτών, μαθητών και μεθόδων διδασκαλίας, προκειμένου να προαχθεί η μάθηση και να εμπεδωθούν αποτελεσματικότερα οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα σπουδών χορευτικές δεξιότητες.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2009-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Δανιά Α., Κουτσούμπα Μ., Χατζηχαριστός Δ., & Τυροβολά Β. Κ. (2009). Η Έρευνα για την Κατασκευή Οργάνων Αξιολόγησης της Χορευτικής Επίδοσης. Ανασκοπική Μελέτη. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 7(2), 179–202. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1320

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)