Η Επίδραση ενός Συστήματος Διαχείρισης Μαθημάτων Ασύγχρονης Εκπαίδευσης στην Εκμάθηση ενός Προγράμματος Λογιστικών Φύλλων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Συγγραφείς

  • Νικόλαος Βερναδάκης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ελένη Ζέτου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Μαρία Γιαννούση ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Παναγιώτης Αντωνίου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

διαδίκτυο, σύστημα διαχείρισης μαθημάτων, ασύγχρονες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ηλεκτρονική μάθηση

Περίληψη

Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να εξετάσει την αποτελεσματικότητα της χρήσης ενός ασύγχρονου συστήματος διαχείρισης μαθημάτων ως συμπλήρωμα στην παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας για τη μάθηση ενός προγράμματος λογιστικών φύλλων (MS Excel 2003). Οι συμμετέχοντες ήταν 163 πρωτοετείς φοιτητές φυσικής αγωγής, που τυχαία κατανεμήθηκαν σε μια από τις δύο ομάδες διδασκαλίας: α) παραδοσιακή μέθοδος διδασκαλίας (ΠΜΔ) και β) συνδυασμένη μέθοδος διδασκαλίας (ΣΜΔ). Σε κάθε ομάδα αφιερώθηκαν πέντε 95-λεπτες περίοδοι διδασκαλίας. Κάθε περίοδος χωρίστηκε σε 4 τμήματα: α) 5 λεπτά σύντομη περιγραφή των βασικών σημείων μάθησης, β) 40 λεπτά διάλεξη στο διδακτέο αντικείμενο, γ) 45 λεπτά εποικοδομητικές δραστηριότητες και δ) 5 λεπτά ανασκόπηση των βασικών σημείων μάθησης. Η ΠΜΔ μάθαινε το πρόγραμμα λογιστικών φύλλων με τον διδάσκοντα στην αίθουσα, ενώ η ΣΔΜ μάθαινε το ίδιο πρόγραμμα συνδυάζοντας την ΠΜΔ και το ασύγχρονο σύστημα διαχείρισης μαθημάτων E-Class. Στην αρχή και στο τέλος της έρευνας οι φοιτητές συμπλήρωσαν μια δοκιμασία γνώσης 18 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής. Ανάλυση διακύμανσης διπλής κατεύθυνσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις στον τελευταίο παράγοντα (Two Way Repeated
Measures ANOVA) χρησιμοποιήθηκε για να προσδιοριστούν οι διαφορές μεταξύ των ομάδων (ΠΜΔ & ΣΜΔ) και μεταξύ των μετρήσεων (αρχική & τελική) για τη δοκιμασία γνώσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων όσον αφορά τη δοκιμασία γνώσης. Συμπερασματικά, η χρήση ενός ασύγχρονου συστήματος διαχείρισης μαθημάτων μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό μέσο διδασκαλίας και μάθησης προγραμμάτων λογιστικών φύλλων, σε συνδυασμό με τους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2008-12-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Βερναδάκης Ν., Ζέτου Ε., Γιαννούση Μ., Αντωνίου Π., & Κιουμουρτζόγλου Ε. (2008). Η Επίδραση ενός Συστήματος Διαχείρισης Μαθημάτων Ασύγχρονης Εκπαίδευσης στην Εκμάθηση ενός Προγράμματος Λογιστικών Φύλλων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 6(3), 270–279. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1281

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>