Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Γυμνάσια: Προάγεται η Φυσική Δραστηριότητα για την Υγεία;

Συγγραφείς

  • Ειρήνη Κόσσυβα ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Δημήτρης Χατζηχαριστός ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Λέξεις-κλειδιά:

Φυσική Αγωγή, Φυσική Κατάσταση για την υγεία, περιεχόμενο μαθήματος, συμπεριφορά Καθηγητών Φυσικής Αγωγής

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην αξιολόγηση των επιπέδων δραστηριότητας των μαθητών, της συμπεριφοράς των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής (ΚΦΑ) και του περιεχομένου της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), που διδάσκεται στα γυμνάσια. Παρατηρήθηκαν 96 μαθήματα, που διδάχθηκαν από 32 ΚΦΑ σε 19 γυμνάσια της Αττικής, χρησιμοποιώντας το Σύστημα Παρατήρησης του Χρόνου Διδασκαλίας Φυσικής Κατάστασης (SOFIT)
(McKenzie, Sallis & Nader, 1991). Βρέθηκε ότι τόσο το περιεχόμενο του μαθήματος όσο και η συμπεριφορά
των ΚΦΑ εστιάζουν κυρίως στην άσκηση αθλητικών δεξιοτήτων και δευτερευόντως στην προαγωγή της φυσικής κατάστασης (ΦΚ) που σχετίζεται με την υγεία. Βρέθηκε ακόμη, ότι οι μαθητές εμπλέκονταν σε δραστηριότητες μέτριας και έντονης έντασης για περισσότερο από το 50% του χρόνου του μαθήματος. Συμπερασματικά, διαφαίνεται ότι η ΦΑ στο γυμνάσιο δεν είναι προσανατολισμένη στην υγεία και προτείνεται η αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2007-12-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κόσσυβα Ε., & Χατζηχαριστός Δ. (2007). Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Γυμνάσια: Προάγεται η Φυσική Δραστηριότητα για την Υγεία;. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 5(3), 341–351. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1212

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα