Η επίδραση της Αυτο-επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Παροχή Ανατροφοδότησης σε Μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Ελισάβετ Καλαϊτζή ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Όλγα Βασιλειάδου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1195

Λέξεις-κλειδιά:

ανατροφοδότηση, αυτό-επιμόρφωση, βασικές δεξιότητες, πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετηθεί η επίδραση της αυτό-επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην παροχή ανατροφοδότησης σε μαθητές πρώτης σχολικής ηλικίας. Συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί, με διδακτική εμπειρία τουλάχιστον τριών ετών, οι οποίοι επιλέχθηκαν τυχαία με τη μέθοδο της λοταρίας. Οι δέκα από αυτούς αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου ενώ οι υπόλοιποι την πειραματική ομάδα. Βιντεοσκοπήθηκαν συνολικά τέσσερα μαθήματα από κάθε διδάσκοντα, δύο πριν την εφαρμογή και δύο μετά το τέλος της αυτό-επιμόρφωσης. Μετά τα δύο πρώτα μαθήματα κάθε εκπαιδευτικός της πειραματικής ομάδας έλαβε ένα πληροφοριακό, σχετικό με την ανατροφοδότηση, έντυπο και την κασέτα ήχου-εικόνας με τα δύο ήδη υλοποιημένα μαθήματά του, ώστε να διαπιστώσει τα σημεία που πιθανά μπορούσαν να βελτιωθούν. Τα χαρακτηριστικά της ανατροφοδότησης αξιολογήθηκαν με ένα εργαλείο που συνδύαζε α) το Feedback Observation Instrument (FOI) των Silverman, Τyson, και Krampitz (1992) και β) το Αugmented Feedback Observation System (AFOS; Tan, 1996). Η ανάλυση διακύμανσης δεν ανέδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων σε καμία από τις αρχικές μετρήσεις. Ακολούθησε πολυμεταβλητή ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις, με έναν επαναλαμβανόμενο παράγοντα για κάθε μία από τις κατηγορίες της ανατροφοδότησης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση της πειραματικής ομάδας έναντι της ομάδας ελέγχου στο περιεχόμενο, το σκοπό, το είδος, την εστίαση και την ποιότητα της ανατροφοδότησης. Αντίθετα, οι δύο ομάδες δε διέφεραν σημαντικά στον τύπο, το χρόνο, την κατεύθυνση και την συνταύτιση της ανατροφοδότησης. Συμπεραίνεται ότι ακόμη και μία σχετικά απλή και σύντομης διάρκειας παρέμβαση αυτό-επιμόρφωσης μπορεί να επηρεάσει θετικά την παροχή ανατροφοδότησης στο μάθημα της φυσικής αγωγής.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2007-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καλαϊτζή Ε., Δέρρη Β., Βασιλειάδου Ό., & Κιουμουρτζόγλου Ε. (2007). Η επίδραση της Αυτο-επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Παροχή Ανατροφοδότησης σε Μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 5(2), 187–198. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1195

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα