Η Συμβολή της Εκμάθησης του Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού στη Διαμόρφωση των Χορευτικών Συνηθειών των Φοιτητών
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1187Λέξεις-κλειδιά:
εντός και εκτός Πανεπιστημίου απόκτηση γνώσης του ελληνικού παραδοσιακού χορού, γνώση χορού, χορευτικές συνήθειεςΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο η εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού συμβάλλει στη διαμόρφωση των χορευτικών συνηθειών των φοιτητών και φοιτητριών σε σχέση με άλλους τρόπους εκμάθησης. Με βάση τη διάκριση σε εντός και εκτός του Πανεπιστημίου απόκτηση γνώσης, καθώς και αυτή σε φολκλορικές και παραδοσιακές διαδικασίες, διατυπώθηκαν υποθέσεις για την ύπαρξη συσχέτισης απόκτησης της γνώσης εντός και εκτός του Πανεπιστημίου, ως προς το επίπεδο των χορευτικών γνώσεων και ως προς το προφίλ των χορευτικών συνηθειών των φοιτητών και φοιτητριών. Για τον έλεγχο των υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο κλειστών απαντήσεων και δόθηκε σε δείγμα 147 φοιτητών και φοιτητριών του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι φοιτητές και φοιτήτριες του ΤΕΦΑΑ έχουν μάθει ελληνικό παραδοσιακό χορό στο Τμήμα. Όμως όσοι έχουν μάθει εκτός Πανεπιστημίου με φολκλορικές διαδικασίες γνωρίζουν μεγαλύτερο αριθμό χορών. Τέλος,
οι σπουδαστές που έχουν μάθει ελληνικό παραδοσιακό χορό εκτός Πανεπιστημίου έχουν αναπτύξει σε μεγαλύτερο βαθμό χορευτικές συνήθειες ως προς συγκεκριμένες χορευτικές περιστάσεις.