Ο Ακαδημαϊκός Χρόνος Μάθησης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Συγγραφείς

  • Κυριακή Εμμανουηλίδου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Όλγα Βασιλειάδου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ευθύμιος Κιουμουρτζόγλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1163

Λέξεις-κλειδιά:

βασικές δεξιότητες, ακαδημαϊκός χρόνος μάθησης, οργάνωση, πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να εξετάσει τον ακαδημαϊκό χρόνο μάθησης και άλλες χρονικές μεταβλητές, σε μαθήματα με στόχο την εκμάθηση βασικών κινητικών δεξιοτήτων, με το εργαλείο συστηματικής παρατήρησης Academic Learning Time-Physical Education (ALT-PE, Parker, 1989). Συμμετείχαν 72 μαθητές και μαθήτριες Α΄ Δημοτικού, 12 σχολείων της Θεσσαλονίκης και της Κομοτηνής, των οποίων οι δραστηριότητες βιντεοσκοπήθηκαν και αναλύθηκαν σε 96 συνολικά μαθήματα. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι ο ακαδημαϊκός χρόνος μάθησης ήταν μικρός (9.74% του συνολικού χρόνου του μαθήματος), οι μαθητές δε
συμμετείχαν σε κινητικές δραστηριότητες κατά το 77% του χρόνου ενώ ένα σχετικά μεγάλο ποσοστό χρόνου (35%) αφιερώνονταν σε οργανωτικές διαδικασίες. Συμπεραίνεται ότι απαιτείται καλύτερη οργάνωση του μαθήματος με τη θέσπιση ρουτινών και κανόνων και επιλογή καταλληλότερων ασκήσεων εκμάθησης των δεξιοτήτων με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του ωφέλιμου για τη μάθηση χρόνου διδασκαλίας. Ελαχιστοποιώντας το χρόνο αναμονής και οργάνωσης των μαθητών, οι διδάσκοντες μπορούν να εξασφαλίσουν περισσότερο χρόνο συμμετοχής σε μαθησιακές δραστηριότητες.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2007-04-27

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Εμμανουηλίδου Κ., Δέρρη Β., Βασιλειάδου Ό., & Κιουμουρτζόγλου Ε. (2007). Ο Ακαδημαϊκός Χρόνος Μάθησης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 5(1), 1–9. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1163

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα