Ο Ακαδημαϊκός Χρόνος Μάθησης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1163Λέξεις-κλειδιά:
βασικές δεξιότητες, ακαδημαϊκός χρόνος μάθησης, οργάνωση, πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να εξετάσει τον ακαδημαϊκό χρόνο μάθησης και άλλες χρονικές μεταβλητές, σε μαθήματα με στόχο την εκμάθηση βασικών κινητικών δεξιοτήτων, με το εργαλείο συστηματικής παρατήρησης Academic Learning Time-Physical Education (ALT-PE, Parker, 1989). Συμμετείχαν 72 μαθητές και μαθήτριες Α΄ Δημοτικού, 12 σχολείων της Θεσσαλονίκης και της Κομοτηνής, των οποίων οι δραστηριότητες βιντεοσκοπήθηκαν και αναλύθηκαν σε 96 συνολικά μαθήματα. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι ο ακαδημαϊκός χρόνος μάθησης ήταν μικρός (9.74% του συνολικού χρόνου του μαθήματος), οι μαθητές δε
συμμετείχαν σε κινητικές δραστηριότητες κατά το 77% του χρόνου ενώ ένα σχετικά μεγάλο ποσοστό χρόνου (35%) αφιερώνονταν σε οργανωτικές διαδικασίες. Συμπεραίνεται ότι απαιτείται καλύτερη οργάνωση του μαθήματος με τη θέσπιση ρουτινών και κανόνων και επιλογή καταλληλότερων ασκήσεων εκμάθησης των δεξιοτήτων με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του ωφέλιμου για τη μάθηση χρόνου διδασκαλίας. Ελαχιστοποιώντας το χρόνο αναμονής και οργάνωσης των μαθητών, οι διδάσκοντες μπορούν να εξασφαλίσουν περισσότερο χρόνο συμμετοχής σε μαθησιακές δραστηριότητες.