Παράγοντες που Συμβάλλουν στην Αποτελεσματική Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής: Ανασκοπική Μελέτη

Συγγραφείς

  • Παύλος Κυργυρίδης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1155

Λέξεις-κλειδιά:

αποτελεσματική διδασκαλία, φυσική αγωγή, καθηγητής φυσικής αγωγής

Περίληψη

Η έρευνα για την αποτελεσματική διδασκαλία τα τελευταία χρόνια γίνεται για να συνδράμει σε μια υψηλής ποιότητας εκπαίδευση των καθηγητών φυσικής αγωγής η οποία κρίνεται απαραίτητη για τη βελτίωση της διδασκαλίας στη σχολική τάξη και την προετοιμασία των μαθητών για τη ζωή στον εικοστό πρώτο αιώνα. Αναμφισβήτητα, ο προσδιορισμός των χαρακτηριστικών που καθιστούν μία διδασκαλία αποτελεσματική είναι απαραίτητος για την επιτυχία στην εκπαίδευση. Σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας ήταν η καταγραφή των ερευνητικών δεδομένων για τα στοιχεία που οδηγούν σε μια αποτελεσματική διδασκαλία. Από την ανασκόπηση των ερευνών διακρίθηκαν δέκα κύριοι παράγοντες. Οι τέσσερις πιο σημαντικοί παράγοντες που συγκέντρωσαν το υψηλότερο ποσοστό εμφάνισης αφορούν την οργάνωση και διοίκηση (21.36%), τις στρατηγικές διδασκαλίας (20.51%), την ανατροφοδότηση 10.25% και το θετικό υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης (9.40%). Απαραίτητοι επίσης παράγοντες κρίθηκαν ο σχεδιασμός της διδασκαλίας (8.54%), η προσαρμοστικότητα (7.69 %), η αξιολόγηση (6.83%), ο έλεγχος και η πειθαρχία της τάξης (6.83%), η προετοιμασία του διδάσκοντα (5.12%) και οι δεξιότητες επικοινωνίας (3.41%). Η διαδικασία βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του διδάσκοντα δεν είναι απλά μια λειτουργία ενός αξιόπιστου συστήματος κανόνων και συμπεριφορών,
αλλά περισσότερο ένας μηχανισμός, ο οποίος, για να λειτουργήσει σωστά, χρήζει της συμβολής πολλών παραγόντων. Τα παραπάνω ευρήματα φωτίζουν αυτούς τους παράγοντες και αποτελούν πηγή άντλησης ιδεών και χρήσιμο οδηγό τόσο για τον αρχάριο όσο και για τον έμπειρο εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής προκειμένου να σχεδιάσει, να οργανώσει και να υλοποιήσει με επιτυχία το έργο του.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2006-12-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κυργυρίδης Π., Δέρρη Β., & Κιουμουρτζόγλου Ε. (2006). Παράγοντες που Συμβάλλουν στην Αποτελεσματική Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής: Ανασκοπική Μελέτη. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 4(3), 409–419. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1155

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3