Εκπαιδευτική Αξιολόγηση: Μοντέλα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Προγραµµάτων

Συγγραφείς

  • Βασίλειος Γραµµατικόπουλος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1138

Λέξεις-κλειδιά:

αξιολόγηση προγραµµάτων, θεωρητικά µοντέλα αξιολόγησης

Περίληψη

Η αξιολόγηση ως επιστηµονική περιοχή έχει ζωή λίγων χρόνων. Η ανάπτυξη της ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείµενο ξεκινά πρώτα στις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία στα µέσα της δεκαετίας του ’60, ενώ η καθιέρωση της έρχεται τη δεκαετία του ’80 (Worthen & Sanders, 1987). Η εκπαίδευση ήταν το βασικό θεµέλιο της ανάπτυξης της αξιολόγησης, καθώς αναλυτικά προγράµµατα σπουδών στις Η.Π.Α. αποτέλεσαν τα αντικείµενα αξιολόγησης των πρώτων σηµαντικών προσπαθειών (∆ηµητρόπουλος, 1998. Fitzpatrick, Sanders, & Worthen, 2004). Στην παρούσα εργασία παρατίθενται ο ορισµός της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και οι βασικοί διαχωρισµοί της. Επίσης περιλαµβάνεται µία συνοπτική αναφορά της ταξινόµησης των µοντέλων αξιολόγησης που αναπτύχθηκαν στη βιβλιογραφία µέχρι σήµερα, τι αντιπροσωπεύει το καθένα και τι τελικά το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα. Οι εφαρµογές της δυναµικής ανάπτυξης της αξιολόγησης καθώς και η περαιτέρω χρησιµότητα της συζητείται στο τέλος της µελέτης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2006-08-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γραµµατικόπουλος Β. (2006). Εκπαιδευτική Αξιολόγηση: Μοντέλα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Προγραµµάτων. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 4(2), 237–246. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1138

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)