Προεκτείνοντας το Φάσµα - Ανασκόπηση και Κριτική Ανάλυση της Ταξινοµίας των Μεθόδων ∆ιδασκαλίας του Mosston: Μερος Ι
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1128Λέξεις-κλειδιά:
φυσική αγωγή, µέθοδοι διδασκαλίας, στιλ διδασκαλίας, ταξινοµίαΠερίληψη
Το φάσµα είναι ένας τρόπος ταξινόµησης των µεθόδων ή στιλ διδασκαλίας του Mosston (1966), που βασίζεται στη δυναµική της διδασκαλίας. Κάθε µέθοδος παρέχει ένα πλαίσιο αρχών µέσα στο οποίο µπορεί να κινηθεί ένας εκπαιδευτικός προκειµένου να παρέχει διδασκαλία. Από το 1966 µέχρι το 2002, ο Mosston και η συνεργάτιδά του Ashworth, µε πέντε εκδόσεις του βιβλίου τους, προχώρησαν στην οριοθέτηση 11 διαφορετικών µεθόδων διδασκαλίας: από τη «µέθοδο του παραγγέλµατος» όπου ο καθηγητής παίρνει όλες τις αποφάσεις για τη διδασκαλία, µέχρι τη «µέθοδο της αυτοδιδασκαλίας» όπου όλες οι αποφάσεις παίρνονται από
το µαθητή. Ο σκοπός της παρούσης εργασίας ήταν: α) η ανασκόπηση των ερευνητικών άρθρων στα οποία εξετάστηκε το φάσµα και β) η εξέταση σε βάθος των θεωρητικών αρχών που διέπουν το φάσµα και χρησιµοποιούνται για την ταξινοµία των µεθόδων διδασκαλίας. Απώτερος σκοπός της κριτικής ανάλυσης ήταν να υποδειχθούν τα δυνατά κι αδύνατα σηµεία της θεωρίας αυτής. Από την ανασκόπηση των ερευνών και την κριτική ανάλυση προέκυψαν σηµαντικά στοιχεία που αφορούν την προέκταση και ολοκλήρωση της ταξινοµίας των µεθόδων διδασκαλίας.