Εγκυρότητα Κλίµακας και Αξιολόγηση Στάσεων Μαθητών Έναντι των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Σύγκριση µε Στάσεις ως προς τη Φυσική Αγωγή και τη Φυσική ∆ραστηριότητα των Μαθητών
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1127Λέξεις-κλειδιά:
εγκυρότητα, στάσεις, νέες τεχνολογίες, υπολογιστές, φυσική αγωγήΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξεταστεί εάν η χρήση των νέων τεχνολογιών επηρεάζει ή όχι τη φυσική δραστηριότητα των µαθητών. Στην έρευνα συµµετείχαν 252 µαθητές λυκείου, ηλικίας 17± 2 ετών. Για την εξέταση του χρόνου χρήσης του υπολογιστή και του χρόνου ενασχόλησης µε φυσικές δραστηριότητες, χρησιµοποιήθηκε ένα ηµερολόγιο καταγραφής των δραστηριοτήτων για 26 ηµέρες, το οποίο διανεµήθηκε µαζί µε τα ερωτηµατολόγια. Από τα αποτελέσµατα επιβεβαιώθηκε η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της κλίµακας στάσεων ως προς τους υπολογιστές. Η παραγοντική ανάλυση αποκάλυψε τους εξής τέσσερις παράγοντες α) Επίδραση, β) Γνώση, γ) Παρόρµηση ή συµπεριφορά, δ) Αντιλαµβανόµενη συµπεριφορά ελέγχου. Ακόµη δεν υπήρξαν διαφορές µεταξύ αγοριών και κοριτσιών στις στάσεις ως προς τους υπολογιστές. Και τα δύο φύλα εξέφρασαν την άποψη ότι µε τον υπολογιστή οργανώνουν καλύτερα τις εργασίες τους και ότι δεν τους φοβίζει η χρήση του. Επίσης δεν υπήρξαν
διαφορές µεταξύ αγοριών και κοριτσιών στις στάσεις ως προς τη ΦΑ. Ίσως λόγω του ότι ξεκινούν τον αθλητισµό από νεαρή ηλικία, πιθανόν έτσι να υιοθετούν θετικές στάσεις ως προς την άσκηση µε αποτέλεσµα να µην παρατηρούνται διαφορές στις απόψεις τους. Τέλος ήταν περισσότερο επιθυµητό για τους µαθητές να περιηγούνται στο διαδίκτυο και να παίζουν παιχνίδια στον υπολογιστή, από το να ασχολούνται µε κάποια φυσική δραστηριότητα.