Η Επίδραση της Επιδεξιότητας στο Ποδόσφαιρο στη Μάθηση µιας Νέας ∆εξιότητας Ισορροπίας

Συγγραφείς

  • Στυλιανός Κωνσταντάκος ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Πραξιτέλης Ζαχαριάδης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Αλέξανδρος Καραϊωσήφ ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Βασιλεία Χατζητάκη ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1049

Λέξεις-κλειδιά:

επιδεξιότητα, ποδόσφαιρο, αντιληπτικο-κινητικός συντονισµός, ισορροπία

Περίληψη

Στην έρευνα αυτή εξετάσθηκε αν η επιδεξιότητα στο ποδόσφαιρο επηρεάζει την απόδοση και τη µάθηση µίας νέας δεξιότητας η οποία απαιτεί την διαρκή προσαρµογή της στάσης του σώµατος σε δυναµικές οπτικές πληροφορίες. Στην πειραµατική διαδικασία συµµετείχαν 10 έµπειροι ποδοσφαιριστές (ΟΠ) (ηλικία: 21.4±1.7, χρόνια προπόνησης: 8.6±3) και 10 φοιτητές φυσικής αγωγής ίδιας ηλικίας [Οµάδα Ελέγχου(ΟΕ), ηλικία: 20.4 ±0.8], από τους οποίους ζητήθηκε να σταθούν πάνω σε µία διπλή πλατφόρµα δύναµης (ERBE BALANCE SYSTEM) ενώ λάµβαναν οπτικές πληροφορίες σχετικά µε το διάνυσµα της δύναµης του κάθε ποδιού από την οθόνη ενός Η/Υ τοποθετηµένου µπροστά τους. Στόχος της δεξιότητας ήταν να µεταφέρουν το βάρος του σώµατος τους µεταξύ των δύο πλευρών µε τέτοιο τρόπο ώστε το διάνυσµα της δύναµης του κάθε ποδιού να παραµένει µέσα στα όρια που καθορίζονταν οπτικά από τις κυµατοειδείς τροχιές στην οθόνη του υπολογιστή. Η εξάσκηση περιελάµβανε 3 µπλοκ (1 λεπτό διάλειµµα) των 5 επαναλήψεων (10 δευτ διάλειµµα) και 1 µπλοκ των 5 επαναλήψεων 24 ώρες µετά (τεστ διατήρησης). Η µάθηση αξιολογήθηκε από το µέσο όρο (Μ0) και την τυπική απόκλιση (ΤΑ) του χρόνου κίνησης (ΧΚ) και του αριθµού λαθών (ΑΛ) τα οποία υπολογίστηκαν ανά 5 επαναλήψεις. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσµάτων έδειξε ότι οι ποδοσφαιριστές εκτέλεσαν τη δεξιότητα µε σηµαντικά πιο λίγα λάθη στην αριστερή πλευρά (p<0.05) είχαν πιο σταθερή εκτέλεση (p<0.05) και έµαθαν τη δεξιότητα πιο γρήγορα σε σχέση µε την ΟΕ (p<0.05). Συµπεραίνεται ότι η εξειδικευµένη προπόνηση ποδοσφαίρου ενισχύει τη σύζευξη µεταξύ αντίληψης και δράσης διευκολύνοντας έτσι τη µάθηση δεξιοτήτων οι οποίες απαιτούν την άµεση εφαρµογή οπτικών πληροφοριών σε κινητικές εντολές

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2004-09-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κωνσταντάκος Σ., Ζαχαριάδης Π., Καραϊωσήφ Α., & Χατζητάκη Β. (2004). Η Επίδραση της Επιδεξιότητας στο Ποδόσφαιρο στη Μάθηση µιας Νέας ∆εξιότητας Ισορροπίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 2(2), 155–162. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1049

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα