Ανάπτυξη της Γνώσης Μαθητών της ∆΄ Τάξης για τους Αρχαίους Ολυµπιακούς Αγώνες Μέσω ∆ιαθεµατικών Κινητικών και Θεωρητικών Προσεγγίσεων
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1045Λέξεις-κλειδιά:
Ολυµπιακοί Αγώνες, διαθεµατική διδασκαλία, κίνηση, πρωτοβάθµια εκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της έρευνας ήταν να συγκριθεί η αποτελεσµατικότητα δύο διαθεµατικών προγραµµάτων (µε κινητική και θεωρητική προσέγγιση) στην ανάπτυξη της γνώσης των παιδιών για τους Αρχαίους Ολυµπιακούς Αγώνες. Συµµετείχαν 35 παιδιά (19 αγόρια και 16 κορίτσια) της τετάρτης τάξης δηµοτικού, τα οποία χωρίστηκαν τυχαία σε δύο οµάδες και συµµετείχαν σε 22 µαθήµατα διάρκειας 45’ το καθένα. Το πρόγραµµα της µίας οµάδας διεξάγονταν στο γυµναστήριο και στον προαύλιο χώρο του σχολείου και η κίνηση αποτελούσε το µέσο παροχής πληροφοριών για το θέµα των Ολυµπιακών αγώνων από τα γνωστικά αντικείµενα της γλώσσας, της µελέτης περιβάλλοντος και της ιστορίας. Το περιεχόµενο της διδασκαλίας για τη δεύτερη οµάδα ήταν ίδιο µε αυτό της πρώτης, µε τη διαφορά ότι το πρόγραµµα διεξάγονταν µέσα στην αίθουσα, απουσία κίνησης. Η γνώση των παιδιών για τους Αρχαίους Ολυµπιακούς αγώνες αξιολογήθηκε µε ένα ερωτηµατολόγιο που δηµιουργήθηκε για το σκοπό αυτό. Από τα αποτελέσµατα διαπιστώθηκε ότι και οι δύο οµάδες προχώρησαν µε τον ίδιο τρόπο, βελτίωσαν και διατήρησαν δηλαδή τη γνώση τους µετά την εφαρµογή των διαθεµατικών προγραµµάτων. Τελικά συµπεραίνεται ότι η κίνηση µπορεί να εφαρµοστεί αποτελεσµατικά σε ένα διαθεµατικό πρόγραµµα, ως µέσο µετάδοσης γνώσης.