Απόψεις Μαθητών ∆ηµοτικού και Γυµνασίου της Θράκης για το Μάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας

Συγγραφείς

  • Ιφιγένεια Σερµάκη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Κατερίνα Παπαδηµητρίου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Καλιόπη ∆ηµητρίου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Κυριάκος Ταξιλδάρης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1029

Λέξεις-κλειδιά:

απόψεις µαθητών, ολυµπιακή παιδεία, δηµοτικό, γυµνάσιο

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των µαθητών, δηµοτικού και γυµνασίου, σχετικά µε το µάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας. Επιµέρους στόχος ήταν να ελεγχθούν οι διαφορές µεταξύ των δύο βαθµίδων εκπαίδευσης. Το ερωτηµατολόγιο συµπλήρωσαν οι µαθητές της Ε΄& ΣΤ΄ τάξης των δηµοτικών σχολείων (Ν=164) και της Α΄, Β΄& Γ΄ τάξης των γυµνασίων (Ν=164) της Ξάνθης, Κοµοτηνής και Αλεξανδρούπολης. Στους µαθητές του δείγµατος δόθηκε, το τροποποιηµένο για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας, ερωτηµατολόγιο της ∆ιεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ο.Ε.Ο.Α. «Αθήνα 2004». Για τη στατιστική επεξεργασία των δεδοµένων έγιναν συγκρίσεις µέσων όρων (t-test), και συχνοτήτων (x2). Από τα αποτελέσµατα φάνηκε ότι στις περισσότερες ερωτήσεις µε κλίµακα τα παιδιά του ∆ηµοτικού έδωσαν τις πιο θετικές απαντήσεις σε αντίθεση µε του Γυµνασίου που φάνηκαν να ήταν, αρκετές φορές, επιφυλακτικά. Επίσης οι µαθητές των δύο βαθµίδων εκπαίδευσης διέφεραν στατιστικά σηµαντικά µεταξύ τους στις επιλογές τους σχετικά µε την θεµατική ενότητα που τους άρεσε, τα αθλήµατα που πρέπει να απασχολούνται, την βαθµολογία στο µάθηµα και την περίοδο της ηµέρας που προτιµούσαν να διδάσκεται. Από τα παραπάνω συµπεραίνεται ότι, η Ολυµπιακή Παιδεία βοήθησε τους µαθητές να αποκτήσουν νέες γνώσεις, δεξιότητες, νέους φίλους, οµαδικότητα µέσα σε ένα ευχάριστο και έντονα προσανατολισµένο στη κίνηση και τη µάθηση περιβάλλον. Επίσης, κάλυψε κάποιες από τις αναγκαιότητες της ελληνικής εκπαίδευσης, οι µαθητές το αποδέχτηκαν πραγµατικά και θα ήθελαν να συνεχιστεί η εφαρµογή του προγράµµατος και µετά τους Ολυµπιακούς αγώνες.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2003-04-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σερµάκη Ι., Παπαδηµητρίου Κ., ∆ηµητρίου Κ., & Ταξιλδάρης Κ. (2003). Απόψεις Μαθητών ∆ηµοτικού και Γυµνασίου της Θράκης για το Μάθηµα της Ολυµπιακής Παιδείας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 2(1), 40–50. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1029

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>