Πολύπλευρη Εξάσκηση της Ισορροπίας και Παιδαγωγικό Πλαίσιο Εφαρµογής της στην Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2003.1008Λέξεις-κλειδιά:
εξάσκηση ισορροπίας, πρωτοβάθµια εκπαίδευσ, στιλ διδασκαλίαςΠερίληψη
Ο στόχος της εργασίας αυτής είναι η περιγραφή ενός προγράµµατος εξάσκησης της ισορροπίας στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση. Για την πολύπλευρη εξάσκηση της ισορροπίας προτείνεται η ταξινόµηση των ασκήσεων σε συγκεκριµένες κατηγορίες ανάλογα µε τις απαιτήσεις που αυτές θέτουν στην ικανότητα ισορροπίας (π.χ. γρήγορη εκτέλεση της κίνησης, ακρίβεια στην εκτέλεση κτλ.). Με την ταξινόµηση των ασκήσεων ο εκπαιδευτικός αποκτά τη δυνατότητα να επιλέγει ασκήσεις από διαφορετικές κατηγορίες και έτσι αποφεύγεται η µονόπλευρη εξάσκηση. Επίσης, περιγράφεται το παιδαγωγικό πλαίσιο του προγράµµατος και δίνονται παραδείγµατα µε στόχο όχι µόνο τη βελτίωση της ισορροπίας, αλλά και της γνωστικής και κοινωνικής ανάπτυξης των µαθητών/τριών. Το βασικό χαρακτηριστικό του παιδαγωγικού πλαισίου που περιγράφεται, είναι η συµµετοχή των µαθητών σε αποφάσεις που αφορούν το µάθηµα µε βάση τα στιλ διδασκαλίας των Mosston και Ashworth (1997). Το προτεινόµενο πρόγραµµα και τα παραδείγµατα εφαρµογής του µπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιµο βοήθηµα για τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης.