Κινηματικές και Δυναμικές Διαφορές κατά την Εκτέλεση Βηματισμών σε Σταθερή και Ασταθή Επιφάνεια

Συγγραφείς

  • Ανατολή Ιωαννίδου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Ευάγγελος Ντάκης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Θωμάς Νικοδέλης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Γεώργιος Παπαϊακώβου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Λέξεις-κλειδιά:

άσκηση, σταθερή-ασταθής επιφάνεια, δύναμη αντίδρασης

Περίληψη

Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν να διερευνήσει αν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του βασικού βηματισμού σε σταθερό και ασταθές «στεπ» μεταβάλλονται τα χαρακτηριστικά του κέντρου πίεσης και οι δυνάμεις αντίδρασης του εδάφους ως συνάρτηση της επιφάνεια εκτέλεσης της άσκησης. Την άσκηση εκτέλεσαν τριάντα (30) υγιείς φοιτήτριες φυσικής αγωγής. Μετρήθηκαν η ταχύτητα και η μετατόπιση του κέντρου πίεσης (ΚΠ) στους άξονες x και y, στο οριζόντιο επίπεδο, καθώς και η δύναμη στον κατακόρυφο άξονα. Η μετατόπιση του ΚΠ ήταν μεγαλύτερη κατά την εκτέλεση με το ασταθές στεπ και στους δύο άξονες (ΚΠx σταθ: 45.1 ± 4 cm, ΚΠx αστ: 48.4 ± 3.2 cm και ΚΠy σταθ: 49.6 ± 6.3 cm, ΚΠy αστ: 51.8 ± 6.7 cm). Η δύναμη στον κατακόρυφο άξονα ήταν επίσης μεγαλύτερη στην εκτέλεση με το ασταθές στεπ (Fmax (N): σταθ.: 934.13±121.90, αστ: 973.60 ± 114.71). Συμπεραίνεται ότι, η εκτέλεση του βασικού βηματισμού στην ασταθή επιφάνεια της σανίδας Core Board είναι άσκηση με αυξημένες απαιτήσεις ισορροπίας και δύναμης και μεγαλύτερη πιθανά ενεργειακή κατανάλωση, στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη χρησιμοποίηση του ασταθούς στεπ σε διάφορους πληθυσμούς.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2010-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ιωαννίδου Α., Ντάκης Ε., Νικοδέλης Θ., & Παπαϊακώβου Γ. (2010). Κινηματικές και Δυναμικές Διαφορές κατά την Εκτέλεση Βηματισμών σε Σταθερή και Ασταθή Επιφάνεια. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 8(2), 181–188. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1355

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)