Η Επίδραση της Διαδικτυακής Άσκησης στην Ψυχολογική Ευημερία σε Περίοδο Lockdown: Μία Παρέμβαση της Θετικής Ψυχολογίας

Συγγραφείς

  • Βίκυ Γκόλτση Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο
  • Αλέξανδρος-Σπυρίδων Καψής Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο
  • Φίλιππος Γιαλαμάς-Σέλτερ Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο
  • Ελένη Καψαλού-Δέδε Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο
  • Γιώργος Θωμάς Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο
  • Βαλεντίνη Πατέρα Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο
  • Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Σχολή Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής, Μητροπολιτικό Κολλέγιο

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2022.1706

Λέξεις-κλειδιά:

PERMA, ευημερία, Covid-19, εκγύμναση, άσκηση, θετική ψυχολογία

Περίληψη

Η ταχεία επέκταση της πανδημίας Covid-19 οδήγησε τις χώρες να αναπτύξουν μια σειρά μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικής απόστασης. Προηγούμενες μελέτες (Chiesa et al., 2021; Fountoulakis et al., 2021; Skapinakis et al., 2020) έχουν δείξει τις αρνητικές επιδράσεις στην ψυχολογία και στην ευημερία μετά απο τέτοια μέτρα στην κοινωνία. Αντίθετα, η αναγακαιότητα και τα θετικά αποτελέσματα της άσκησης στην ψυχολογική υγεία είναι καλά εδραιωμένη τις τελευταίες δεκαετίες (Raglin, 1990). Ταυτόχρονα, ο Seligman παρουσίασε την ευημερία ως αποτέλεσμα πέντε παραγόντων που συνθέτουν το ακρωνύμιο PERMA: Θετικά συναισθήματα, Δέσμευση, Σχέσεις, νόημα και επίτευγμα. Σκοπός της μελέτης ήταν να αξιολογήσει την επίδραση της διαδικτυακής άσκησης στην ψυχολογική υγεία και ευεξία, σε μια περίοδο κοινωνικής αποστασιοποίησης. Στο διαδικτυακό πρόγραμμα συμμετείχαν 20 αρχάριοι, ηλικίας 18-45 ετών, χωρίς τραυματισμό ή άλλη ασθένεια. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε για 6 εβδομάδες και η διαδικτυακή εκπαίδευση εφαρμόστηκε 3 φορές την εβδομάδα. Για τη μέτρηση χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο PERMA-Profiler (Butler & Kern, 2016), το οποίο στάλθηκε μέσω διαδικτυακών φορμών τρεις φορές (πριν, στη μέση, μετά την παρέμβαση) και μέτρησε τους πέντε παράγοντες του μοντέλου καθώς και τις υποκειμενικές αντιλήψεις της μοναξιάς, της σωματικής υγείας και της ευτυχίας. Τα αποτελέσματα στη συνέχεια αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας το πακέτο SPSS 24.0. Η ανάλυση επαναλαμβανόμενων μετρήσεων (repeated μέτρα ANOVA) για κάθε εξαρτημένη μεταβλητή (Kim, 2017), έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές και συγκεκριμένα: μείωση της μοναξιάς (F1,19 = 15.76, p < .001) και αρνητικών συναισθημάτων (F1,19 = 10.73, p < .001), αύξηση στη δέσμευση (δοκιμή Friedman = 10.44, p < .01) και αύξηση στην επίτευξη (τεστ Friedman = 16.89, p < .001). Συμπερασματικά, η μελέτη έδειξε τις θετικές επιπτώσεις της άσκησης στην ψυχολογική υγεία και ευεξία, ακόμη και όταν εφαρμόζεται σε διαδικτυακό περιβάλλον. Τα ευρήματα ενισχύουν τη χρήση της άσκησης ως μέσο τεχνικής παρέμβασης της θετικής ψυχολογίας (Hefferon & Mutrie, 2012) με στόχο την ενίσχυση της ευεξίας και τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2022-11-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκόλτση Β., Καψής Α.-Σ., Γιαλαμάς-Σέλτερ Φ., Καψαλού-Δέδε Ε., Θωμάς Γ., Πατέρα Β., & Κωνσταντινίδης Κ. (2022). Η Επίδραση της Διαδικτυακής Άσκησης στην Ψυχολογική Ευημερία σε Περίοδο Lockdown: Μία Παρέμβαση της Θετικής Ψυχολογίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 20(3), 190–202. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2022.1706

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα