Παράγοντες που Σχετίζονται με τον Χρόνο Λήψης και το Βαθμό Πτυχίου: Διαχρονική Μελέτη Έξι Ετών
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2022.1574Λέξεις-κλειδιά:
φοιτητές αθλητικών επιστημών, κίνητρα, αυτο-καθορισμός, ικανοποίηση για τη ζωή, επίτευξηΠερίληψη
Σκοπός της διαχρονικής αυτής μελέτης ήταν να διερευνήσει πιθανές σχέσεις μεταξύ ψυχολογικών παραγόντων κατά την έναρξη των σπουδών με τον χρόνο λήψης και το βαθμό του πτυχίου φοιτητών/τριών του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Συλλέχθηκαν στοιχεία από 179 πρωτοετείς φοιτητές/τριες (91 φοιτητές και 88 φοιτήτριες) του Τμήματος στην αρχή των ακαδημαϊκών ετών 2013-14 και 2014-15 σχετικά με μια μεγάλη σειρά από ψυχολογικές μεταβλητές, όπως γενική και σωματική αυτό-αντίληψη, αισιοδοξία και απαισιοδοξία, εξωστρέφεια, συναισθηματική σταθερότητα, εσωτερικά κίνητρα, έλλειψη κινήτρων, γενική αυτο-αποτελεσματικότητα και άλλες. Έξι χρόνια αργότερα συλλέχθηκαν δεδομένα για την ημερομηνία αποφοίτησης και τον βαθμό πτυχίου των συγκεκριμένων φοιτητών από τη γραμματεία του τμήματος. Από τους/τις 179 φοιτητές/τριες 98 πήραν πτυχίο σε 4 χρόνια, 63 πήραν πτυχίο στο 5ο έτος, 8 πήραν πτυχίο το 6ο έτος, ενώ 10 δεν είχαν πάρει ακόμη πτυχίο με τη λήξη του 6ου έτους. Οι φοιτητές/τριες που πήραν πτυχίο μέχρι και το 5ο έτος ανέφεραν στατιστικά σημαντικά υψηλότερα σκορ στα εσωτερικά κίνητρα, στον αυτό-καθορισμό και στην ικανοποίηση από τη ζωή σε σύγκριση με τους φοιτητές/τριες που πήραν στο 6ο ή δεν είχαν πάρει ακόμη κατά τον χρόνο της μελέτης. Επίσης, βρέθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στον βαθμό πτυχίου και τα εσωτερικά κίνητρα, τον αυτό-καθορισμό και την προσήνεια. Ο βαθμός πτυχίου είχε ισχυρή
αρνητική συσχέτιση με τον χρόνο αποφοίτησης. Τα αποτελέσματα αυτά παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με πιθανούς παράγοντες με τους οποίους συνδέεται ο χρόνος λήψης και ο βαθμός πτυχίου και μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της αναβάθμισης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του τμήματος.