Διερεύνηση Στάσεων για τη Συμπεριφορά ως προς την Άσκηση Ενήλικων Εκπαιδευόμενων σε Πολυπολιτισμικό Περιβάλλον Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας

Συγγραφείς

  • Σωτήριος Βουσιόπουλος ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Όλγα Κούλη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ελένη Δούδα ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1568

Λέξεις-κλειδιά:

στάσεις προς την άσκηση, σχεδιασμένη συμπεριφορά, ενήλικοι εκπαιδευόμενοι, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να καταγράψει και να διερευνήσει πιθανές διαφορές στις συμπεριφορές ενήλικων εκπαιδευόμενων Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας ως προς την άσκηση, ανάλογα με την πολιτισμική ομάδα (Χριστιανοί, Τουρκόφωνοι, Πομάκοι, Ρομά), το φύλο (άντρας, γυναίκα) και τη συμμετοχή τους στην άσκηση (ασκούμενοι, μη ασκούμενοι). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 62 εκπαιδευόμενοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής (ΣΔΕ), από τους οποίους οι 32 ήταν άντρες, και οι 30 γυναίκες με ηλικίες από 19 έως 57 έτη. Το όργανο της μέτρησης ήταν το ερωτηματολόγιο της Θεωρίας της «Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς» για την άσκηση στην ελληνική έκδοσή του. Για τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικές στατιστικές, αναλύσεις διακύμανσης ANOVA, ανάλυση συσχέτισης Pearson Correlation και το τεστ α του Cronbach
με τη χρήση του προγράμματος SPSS. Η ανάλυση διακύμανσης ως προς τρεις ανεξάρτητους παράγοντες έδειξε ότι υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ ασκούμενων και μη ασκούμενων, με τους ασκούμενους να έχουν περισσότερο θετικές ασκητικές συμπεριφορές σε σχέση με της μη ασκούμενους σε όλους τους παράγοντες του ερωτηματολογίου. Ως προς το φύλο δε διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ αντρών και γυναικών. Επίσης, δε διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ Χριστιανών, Τουρκόφωνων, Πομάκων και Ρομά. Η καταγραφή των αποτελεσμάτων συνιστά σημαντικό παράγοντα για οποιαδήποτε διαμόρφωση και βελτίωση των στάσεων των εκπαιδευόμενων των ΣΔΕ ως προς τις συμπεριφορές άσκησης στο μέλλον. Τέλος, προτείνεται περαιτέρω έρευνα με παρεμβάσεις προγραμμάτων άσκησης στα ΣΔΕ για να διαπιστωθεί η συμμετοχή
των εκπαιδευόμενων που δεν ασκούνται σε αυτά, καθώς και οι τυχόν θετικές αλλαγές που θα προκύψουν στις στάσεις των εκπαιδευόμενων ΣΔΕ ως προς τις συμπεριφορές άσκησης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2021-11-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Βουσιόπουλος Σ., Κούλη Ό., Δούδα Ε., & Δέρρη Β. (2021). Διερεύνηση Στάσεων για τη Συμπεριφορά ως προς την Άσκηση Ενήλικων Εκπαιδευόμενων σε Πολυπολιτισμικό Περιβάλλον Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 19(3), 156–165. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1568

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα