Η Μέθοδος Αναπτυξιακής Κίνησης της Sherborne ως Μέσο Ανάπτυξης των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων Παιδιών Προεφηβικής Ηλικίας

Συγγραφείς

  • Μαρία Μουσουράκη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Όλγα Κούλη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Μαρία Μιχαλοπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Αντώνης Καμπάς ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Μάριος Γούδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1517

Λέξεις-κλειδιά:

αυτοέλεγχος, διαχείριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, ρύθμιση συναισθημάτων, προεφηβική ηλικία

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει εάν η εφαρμογή της μεθόδου της Αναπτυξιακής Κίνησης της Sherborne (SDM: Sherborne Developmental Movement) μπορεί να επιδράσει θετικά στην ανάπτυξη των συναισθηματικών δεξιοτήτων παιδιών προεφηβικής ηλικίας (10-12 ετών). Στην έρευνα συμμετείχαν 126 μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, προερχόμενοι από δύο δημοτικά σχολεία της Αττικής. Οι 64 από αυτούς αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα, στην οποία εφαρμόστηκε η μέθοδος SDM και οι 62 την ομάδα ελέγχου, η οποία συμμετείχε μόνο στα προγραμματισμένα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ). Για την αξιολόγηση των συναισθηματικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (αυτοέλεγχος, διαχείριση συναισθημάτων και ενσυναίσθηση) χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα αυτοαναφοράς Συναισθηματική Επάρκεια του Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής για μαθητές ηλικίας 10-12 ετών (Χατζηχρήστου, Πολυχρόνη, Μπεζεβέγκης & Μυλωνάς, 2008). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα κορίτσια της πειραματικής ομάδας και των δύο τάξεων παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στη συναισθηματική δεξιότητα «διαχείριση συναισθημάτων» και τα κορίτσια της Ε΄ τάξης της πειραματικής ομάδας στη συναισθηματική δεξιότητα «αυτοέλεγχο». Φαίνεται επομένως, ότι η εφαρμογή της μεθόδου SDM στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος μπορεί να βελτιώσει τις συναισθηματικές δεξιότητες των κοριτσιών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, εύρημα που αναδεικνύει τη σημασία που έχουν τα περιεχόμενά της για τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προεφηβικής ηλικίας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2018-10-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μουσουράκη Μ., Κούλη Ό., Μιχαλοπούλου Μ., Καμπάς Α., & Γούδας Μ. (2018). Η Μέθοδος Αναπτυξιακής Κίνησης της Sherborne ως Μέσο Ανάπτυξης των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων Παιδιών Προεφηβικής Ηλικίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 16(3), 138–151. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1517

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>