Η Μέθοδος Αναπτυξιακής Κίνησης της Sherborne ως Μέσο Ανάπτυξης των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων Παιδιών Προεφηβικής Ηλικίας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1517Λέξεις-κλειδιά:
αυτοέλεγχος, διαχείριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, ρύθμιση συναισθημάτων, προεφηβική ηλικίαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει εάν η εφαρμογή της μεθόδου της Αναπτυξιακής Κίνησης της Sherborne (SDM: Sherborne Developmental Movement) μπορεί να επιδράσει θετικά στην ανάπτυξη των συναισθηματικών δεξιοτήτων παιδιών προεφηβικής ηλικίας (10-12 ετών). Στην έρευνα συμμετείχαν 126 μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, προερχόμενοι από δύο δημοτικά σχολεία της Αττικής. Οι 64 από αυτούς αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα, στην οποία εφαρμόστηκε η μέθοδος SDM και οι 62 την ομάδα ελέγχου, η οποία συμμετείχε μόνο στα προγραμματισμένα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ). Για την αξιολόγηση των συναισθηματικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (αυτοέλεγχος, διαχείριση συναισθημάτων και ενσυναίσθηση) χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα αυτοαναφοράς Συναισθηματική Επάρκεια του Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής για μαθητές ηλικίας 10-12 ετών (Χατζηχρήστου, Πολυχρόνη, Μπεζεβέγκης & Μυλωνάς, 2008). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα κορίτσια της πειραματικής ομάδας και των δύο τάξεων παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στη συναισθηματική δεξιότητα «διαχείριση συναισθημάτων» και τα κορίτσια της Ε΄ τάξης της πειραματικής ομάδας στη συναισθηματική δεξιότητα «αυτοέλεγχο». Φαίνεται επομένως, ότι η εφαρμογή της μεθόδου SDM στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος μπορεί να βελτιώσει τις συναισθηματικές δεξιότητες των κοριτσιών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, εύρημα που αναδεικνύει τη σημασία που έχουν τα περιεχόμενά της για τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προεφηβικής ηλικίας.