Απόψεις Μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού για τη Συνεργασία στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής μετά από Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών τους
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1512Λέξεις-κλειδιά:
συνεργασία, εποικοδομητική μάθηση, φυσική αγωγή, επιμόρφωση εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Στις εποικοδομητικές στρατηγικές μάθησης στη Φυσική Αγωγή (ΦΑ) ανήκει και η συνεργασία των μαθητών, η οποία μπορεί να καταστήσει το μάθημα της ΦΑ μέσο κοινωνικής συνύπαρξης και προώθησης της ισότητας. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγραφούν πιθανές διαφορές στις απόψεις των μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού, ως προς το βαθμό συνεργασίας, μετά από επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ). Η επιμόρφωση των ΕΦΑ ήταν εξ αποστάσεως και διήρκησε οχτώ εβδομάδες. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 301 μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, πειραματική και ελέγχου. Η ομάδα ελέγχου αποτελούνταν από 141 μαθητές και η πειραματική ομάδα από 160 μαθητές. Στην πειραματική ομάδα εντάχθηκαν οι μαθητές των οποίων οι ΕΦΑ παρακολούθησαν εθελοντικά την εξ αποστάσεως επιμόρφωση. Για την αξιολόγηση των αντιλήψεων των μαθητών προσαρμόστηκε το ερωτηματολόγιο Constructivist Teaching Practices Inventory in Elementary Physical Education (CTPI-EPE) των Chen, Burry-Stock και Rovegno (2000). Για την επεξεργασία των δεδομένων εφαρμόστηκε ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενο παράγοντα τη μέτρηση (αρχική και τελική). Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στις απόψεις των μαθητών της πειραματικής ομάδας, ως προς τη διευκόλυνση της μεταξύ τους συνεργασίας, μετά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τους, μεγαλύτερη από ότι στην ομάδα ελέγχου. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι το πρόγραμμα επιμόρφωσης των ΕΦΑ βοήθησε τους μαθητές να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά.