Η Αυτεπάρκεια Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Χρήση Νέων Τεχνολογιών
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2018.1509Λέξεις-κλειδιά:
επάρκεια, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας, επιμόρφωσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η αυτεπάρκεια των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών (NT) για την ενσωμάτωση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην έρευνα συμμετείχαν 48 EΦΑ, ΔΕ, άνδρες και γυναίκες, που υπηρετούσαν σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια των περιοχών της Ξάνθης, της Καβάλας, της Ροδόπης και των Αθηνών. Ως εργαλείο της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η Ελληνική Κλίμακα Αυτεπάρκειας Χρήσης Υπολογιστών (Ε.Κ.Α.Χ.Υ., Κασωτάκη & Ρούσσος, 2006). Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν για τη μέτρηση του βαθμού αυτεπάρκειας χρήσης Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (ΗΥ) και ειδικότερα: (α) σε βασικές γνώσεις χειρισμού ΗΥ, (β) στην αντιμετώπιση απλών
προβλημάτων κατά την χρήση ΗΥ και (γ) στον γενικό βαθμό αυτεπάρκειας στην χρήση ΗΥ. Από τη μελέτη των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι οι ΕΦΑ φαίνεται να δηλώνουν γενικά υψηλό επίπεδο αυτεπάρκειας στη χρήση ΗΥ, εξακολουθούν όμως να νοιώθουν ανασφάλεια και να είναι επιφυλακτικοί στη συστηματική χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο διδακτικό τους έργο, δηλαδή κατά τη διδασκαλία μέσα στην τάξη. Σημαντικός φαίνεται ότι είναι ο ρόλος της επιμόρφωσης των ΕΦΑ για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ.