Μπορεί το Ιστορικό της Μακρόχρονης Ενασχόλησης με τον Εξωσχολικό Αθλητισμό να Επηρεάσει τις Διαφορές στις Φυσικές Ικανότητες Μεταξύ Αγοριών και Κοριτσιών της Προεφηβικής Ηλικίας;

Συγγραφείς

  • Πέτρος Μπλάτσης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Πλούταρχος Σαρασλανίδης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Βασίλης Μπαρκούκης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Βασιλική Μάνου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Κωνσταντίνος Τζαβίδας ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Χρήστος Χατζηβασιλείου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Σταματία Πάλλα ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1482

Λέξεις-κλειδιά:

φυσικές ικανότητες, συμμετοχή στον αθλητισμό, προ-εφηβεία, δέσμη Eurofit

Περίληψη

Ο σκοπός της μελέτης αυτής ήταν να διερευνήσει αν υπάρχουν διαφορές στις φυσικές ικανότητες μεταξύ προ-εφήβων αγοριών και κοριτσιών 10-12 ετών και εάν οι διαφορές αυτές επηρεάζονται από το ιστορικό ενασχόλησης των παιδιών με τον αθλητισμό. Στην έρευνα συμμετείχαν 198 προ-έφηβοι μαθητές/τριες. Μετρήθηκαν οι βασικές παράμετροι των φυσικών ικανοτήτων με τη χρήση ενός μέρους της δέσμης Eurofit για παιδιά, η οποία περιλάμβανε τις εξής δοκιμασίες: δίπλωση του κορμού (ευλυγισία), άλμα σε μήκος χωρίς φόρα (ισχύς των κάτω άκρων), παλίνδρομο τρέξιμο 10×5m (ταχύτητα - ευκινησία), παλίνδρομο τρέξιμο 20m (αερόβια ικανότητα). Χρησιμοποιήθηκαν επίσης τοT-test (ευκινησία) και η ρίψη με ένα χέρι πάνω από το κεφάλι με μπαλάκι 200 gr (ισχύς άνω άκρων). Η ανάλυση διακύμανσης με δύο παράγοντες (two-way ANOVA), η οποία πραγματοποιήθηκε για κάθε παράμετρο των φυσικών ικανοτήτων χωριστά, έδειξε την ύπαρξη αλληλεπίδρασης του ιστορικού ενασχόλησης με τον αθλητισμό και του φύλου, στο άλμα σε μήκος χωρίς φόρα (F(2,192)=3.54, p<.05), στο παλίνδρομο τρέξιμο 20m (F(2,192)=5.02, p<.01), και στη ρίψη με ένα χέρι πάνω από το κεφάλι με μπαλάκι (F(2,192)=6.73, p<.01). Η μελέτη έδειξε ότι δεν υπήρχαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων στις παραπάνω δοκιμασίες, όταν και τα δύο φύλα δεν είχαν ιστορικό συμμετοχής στον αθλητισμό. Ωστόσο, η επίδοση των αγοριών στις παραπάνω δοκιμασίες ήταν μεγαλύτερη από αυτή των κοριτσιών, όταν και τα δύο φύλα είχαν το ίδιο ιστορικό συμμετοχής στον αθλητισμό. Επίσης, τα αγόρια βελτίωσαν την επίδοσή τους με την αύξηση του ιστορικού συμμετοχής στον αθλητισμό.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μπλάτσης P., Σαρασλανίδης P., Μπαρκούκης V., Μάνου V., Τζαβίδας K., Χατζηβασιλείου H., & Πάλλα S. (2016). Μπορεί το Ιστορικό της Μακρόχρονης Ενασχόλησης με τον Εξωσχολικό Αθλητισμό να Επηρεάσει τις Διαφορές στις Φυσικές Ικανότητες Μεταξύ Αγοριών και Κοριτσιών της Προεφηβικής Ηλικίας;. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 14(3), 49–61. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1482

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα