Ανάπτυξη Ερευνητικού Εργαλείου για τη Διερεύνηση των Προαντιλήψεων των Μαθητών στη Φυσική Αγωγή

Συγγραφείς

  • Ιάκωβος Μαστρογιάννης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Παναγιώτης Αντωνίου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Αικατερίνη Κασιμάτη ΑΣΠΑΙΤΕ, Ηράκλειο Αττικής

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1440

Λέξεις-κλειδιά:

προαντιλήψεις, τακτική, εποικοδομητισμός, φυσική αγωγή, πετοσφαίριση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας πιλοτικής έρευνας ήταν η ανάπτυξη ενός ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση των προαντιλήψεων των
μαθητών της Β’ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της εποικοδομητικής θεώρησης της μάθησης. Εξετάζεται η θεματική ενότητα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) που αναφέρεται στην τοποθέτηση των παικτών πετοσφαίρισης στο χώρο του γηπέδου, όταν μια ομάδα οργανώνεται αμυντικά σε επίθεση των αντιπάλων, με μονό μπλοκ, αμυντικό σύστημα με το 6 μπροστά, σύνθεση ομάδας 4-2 και τον πασαδόρο στη ζώνη 3. Στην έρευνα συμμετείχαν είκοσι δύο 14χρονοι μαθητές/τριες (10 αγόρια και 12 κορίτσια). Από τα αποτελέσματα παρατηρούνται ενδείξεις για την ισχύ τριών ερευνητικών υποθέσεων: α. Οι μαθητές προσέρχονται στο μάθημα με, ήδη, διαμορφωμένες αντιλήψεις, σχετικά με την τακτική της υπό εξέταση ενότητας στην πετοσφαίριση, β. Εντοπίστηκαν προαντιλήψεις, ή εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών που διαφέρουν από τις γενικώς αποδεκτές αντιλήψεις του επιστημονικού πεδίου, γ. Παρατηρείται κοινοτυπία στις προαντιλήψεις των μαθητών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2015-01-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μαστρογιάννης Ι., Αντωνίου Π., & Κασιμάτη Α. (2015). Ανάπτυξη Ερευνητικού Εργαλείου για τη Διερεύνηση των Προαντιλήψεων των Μαθητών στη Φυσική Αγωγή. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 13(1), 1–16. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1440

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2