Ένα Μοντέλο Διδασκαλίας Δεξιοτήτων στη Υυσική Αγωγή με Βάση την Κοινωνική Γνωστική Προσέγγιση Αυτο-Ρύθμισης της Μάθησης

Συγγραφείς

  • Αθανάσιος Κολοβελώνης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μάριος Γούδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2014.1415

Λέξεις-κλειδιά:

αυτο-ρύθμιση της μάθησης, φυσική αγωγή, μοντέλο διδασκαλίας, αθλητικές και κινητικές δεξιότητες

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να παρουσιάσει μια προσέγγιση διδασκαλίας αθλητικών και κινητικών δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή. Η προσέγγιση αυτή βασίστηκε στην κοινωνική γνωστική προσέγγιση για την αυτο-ρύθμιση της μάθησης και σε πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα που την υποστηρίζουν. Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, η μάθηση αθλητικών και κινητικών δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή αρχίζει με σύντομες λεκτικές οδηγίες και την παρατήρηση της δεξιότητας για να ακολουθήσει η άσκηση με κοινωνική ανατροφοδότηση. Έπειτα οι μαθητές ασκούνται αυτόνομα στη δεξιότητα θέτοντας στόχους και παρακολουθώντας οι ίδιοι την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών τους. Τέλος, στο επίπεδο της αυτο-ρυθμιζόμενης άσκησης, οι μαθητές εστιάζουν στην αύξηση της απόδοσής τους και στην προσαρμογή της δεξιότητας σε μεταβαλλόμενα εξωτερικά περιβάλλοντα. Η διδακτική αυτή προσέγγιση μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο διδακτικό εργαλείο στην προσπάθεια των καθηγητών φυσικής αγωγής να διδάξουν αποτελεσματικά κινητικές και αθλητικές δεξιότητες.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2014-02-28

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κολοβελώνης Α., & Γούδας Μ. (2014). Ένα Μοντέλο Διδασκαλίας Δεξιοτήτων στη Υυσική Αγωγή με Βάση την Κοινωνική Γνωστική Προσέγγιση Αυτο-Ρύθμισης της Μάθησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 12(1), 26–39. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2014.1415

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα