Η Επίδραση της Παρατήρησης Εξειδικευμένου Προτύπου στη Μάθηση της Τεχνικής του Ύπτιου σε Νεαρούς Κολυμβητές

Συγγραφείς

  • Ελένη Ζέτου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Χρήστος Κόλτσης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Νικόλαος Βερναδάκης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1401

Λέξεις-κλειδιά:

παρατήρηση μοντέλου, προφορικές οδηγίες, μάθηση, ύπτιο, κολύμβηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση της παρατήρησης εξειδικευμένου προτύπου στην τεχνική και στην επίδοση του ύπτιου νεαρών αθλητών κολύμβησης. Το δείγμα αποτέλεσαν 44 παιδιά 10 έως 12 ετών (ΜΟ=10.81, ΤΑ=0.84) με προπονητική εμπειρία 2 έτη. Οι συμμετέχοντες χωρίσθηκαν τυχαία σε δυο ομάδες: ομάδα παρατήρησης προτύπου, (ΟΠΠ, Ν=23) και ομάδα ελέγχου (ΟΕ, Ν=21). Οι ασκούμενοι ακολούθησαν ένα πρόγραμμα εξάσκησης 6 εβδομάδων, με συχνότητα 3 προπονήσεων την εβδομάδα, διάρκειας 45΄, στην αρχή της προγραμματισμένης κάθε φορά προπονητικής μονάδας, με στόχο τη σωστή εκτέλεση της χεριάς στο ύπτιο στυλ κολύμβησης. Οι ασκούμενοι της πειραματικής ομάδας (ΟΠΠ), στην αρχή της προπονητικής μονάδας παρακολουθούσαν ένα εξειδικευμένο μοντέλο στο βίντεο, με ταυτόχρονη προφορική ανατροφοδότηση στα σημαντικά σημεία, ενώ οι κολυμβητές της ομάδας ελέγχου (ΟΕ), ακολούθησαν την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας, δηλαδή προφορική ανατροφοδότηση από τον προπονητή. Όλοι οι κολυμβητές αξιολογήθηκαν τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της διαδικασίας παρέμβασης, καθώς και μια εβδομάδα μετά την τελική μέτρηση χωρίς εξάσκηση (μέτρηση διατήρησης μάθησης). Συγκεκριμένα αξιολογήθηκε η δεξιότητα «25 μέτρα ύπτιο με βαρελάκι στα πόδια», η οποία χρονομετρήθηκε με χρονόμετρο χειρός. Παράλληλα, 10 προσπάθειες βιντεοσκοπήθηκαν και αξιολογήθηκαν στα πέντε σημαντικά σημεία, από δυο παρατηρητές, αφού εξετάσθηκε η εσωτερική και εξωτερική τους αξιοπιστία. Όσον αφορά στην τεχνική, η ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις έδειξε στατιστικά σημαντική αλληλεπίδραση ομάδας και μέτρησης (F(2,84)=25.52, p=0.01) καθώς και σημαντική κύρια επίδραση της μέτρησης (F(2,84)=227.15, p=0.01) και της ομάδας (F(1,42)=52.37, p=0.01). Όσον αφορά στην αξιολόγηση της επίδοσης, δεν βρέθηκε στατιστικά κύρια επίδραση του παράγοντα ομάδα, ούτε σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ των παραγόντων μέτρηση και ομάδα, αλλά μόνο κύρια επίδραση της μέτρησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρατήρηση εξειδικευμένου μοντέλου, με ταυτόχρονη προφορική ανατροφοδότηση, βελτίωσε σημαντικά την απόδοση και τη μάθηση της δεξιότητας των χεριών στο ύπτιο σε νεαρούς κολυμβητές.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2013-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ζέτου Ε., Κόλτσης Χ., & Βερναδάκης Ν. (2013). Η Επίδραση της Παρατήρησης Εξειδικευμένου Προτύπου στη Μάθηση της Τεχνικής του Ύπτιου σε Νεαρούς Κολυμβητές. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 11(2), 58–67. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1401

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2