Στάσεις Ελλήνων Φοιτητών & Φοιτητριών προς την Ισότητα των Δυο Φύλων

Συγγραφείς

  • Στεφανία Γρηγορίου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Στυλιανή Χρόνη ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αντώνης Χατζηγεωργιάδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νίκος Ζουρμπάνος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ιωάννης Θεοδωράκης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2011.1357

Λέξεις-κλειδιά:

Φοιτητές, φοιτήτριες, φυσική αγωγή, δημοτική εκπαίδευση, ισότητα φύλων, έμφυλοι ρόλοι

Περίληψη

Το παρόν άρθρο εξετάζει τις στάσεις φοιτητών και φοιτητριών, διαφορετικού έτους φοίτησης και
γνωστικού πεδίου σπουδών ως προς τους ρόλους των δύο φύλων στην ισότητα. Συμμετείχαν 396
άτομα με μέσο όσο ηλικίας τα 20,49 έτη (199 άνδρες και 187 γυναίκες, 156 φοιτητές πρώτου έτους και
140 τέταρτου έτους, 138 φοιτούντες στο γνωστικό πεδίο της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και 158
στης Δημοτικής Εκπαίδευσης). Χρησιμοποιήθηκε η ψυχομετρικά ελεγμένη σύντομη ελληνική έκδοση
της Κλίμακας Στάσεων προς την Ισότητα των Δυο Φύλων (Sex-Role Egalitarianism Scale BΒ; King &
King, 1993), η οποία αποτελείται από 25 θέματα. Η προσαρμογή και εγγυροποίηση της κλίμακας στην
ελληνική γλώσσα έγινε από τους Pavlou και Vitsilaki (2006) και Pavlou (2007). Η ανάλυση διακύμανσης έδειξε σημαντική επίδραση (α) για το φύλο (p < .05), με τις φοιτήτριες να σκοράρουν
υψηλότερα προς την ισότητα από τους φοιτητές, και (β) για το γνωστικό πεδίο σπουδών (p < .05), με
τους σπουδάζοντες στο πεδίο της Δημοτικής Εκπαίδευσης να σκοράρουν υψηλότερα προς την ισότητα από τους σπουδάζοντες στη Φυσική Αγωγή και Αθλητισμό. Δε βρέθηκε σημαντική επίδραση για το έτος φοίτησης, ούτε αλληλεπίδραση μεταξύ μεταβλητών. Οι διαφορές μεταξύ φοιτητών και
φοιτητριών, όπου οι φοιτητές δεν αντιλαμβάνονται εξ’ ίσου πως η γυναίκα έχει ρόλο ισότιμο με αυτόν ενός άνδρα και είναι λιγότερο ανεκτικοί σε μοντέρνους έμφυλους ρόλους, ερμηνεύονται ως ενδεικτικό στοιχείο για την αργοπορημένη εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας σε ισότιμη. Οι διαφορές μεταξύ γνωστικών πεδίων ερμηνεύονται με βάση τα στερεότυπα που χαρακτηρίζουν τον αθλητικό και εκπαιδευτικό χώρο. Τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν ερωτήματα και θέματα τόσο για το ρόλο της
έμφυλης ιεραρχίας στη σημερινή ελληνική κοινωνία όσο και για το ρόλο της εκπαίδευσης στη
γαλούχηση της ελληνικής κοινωνίας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2011-04-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γρηγορίου Σ., Χρόνη Σ., Χατζηγεωργιάδης Α., Ζουρμπάνος Ν., & Θεοδωράκης Ι. (2011). Στάσεις Ελλήνων Φοιτητών & Φοιτητριών προς την Ισότητα των Δυο Φύλων. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 9(1), 14–23. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2011.1357

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3