Τι Σκέφτονται οι Κολυμβητές και οι Κολυμβήτριες στον Αγώνα; Μία Προκαταρκτική Μελέτη για το Περιεχόμενο και τη Συχνότητα της Αυτο-ομιλίας

Συγγραφείς

  • Ειρήνη Καγιώργη ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νίκος Ζουρμπάνος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Βασίλης Σταύρου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αντώνης Χατζηγεωργιάδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2008.1291

Λέξεις-κλειδιά:

Αυτο-ομιλία, κολύμβηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει το περιεχόμενο και τη συχνότητα της αυτο-ομιλίας
αθλητών και αθλητριών κολύμβησης στον αγώνα. Στην έρευνα συμμετείχαν 174 αθλητές και αθλήτριες κολύμβησης. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την Κλίμακα Αυτο-ομιλίας στον Αθλητισμό- ΚΑΑ (Automatic Self-Talk Questionnaire for Sports; Ζourbanos et al., in press) η οποία αξιολογεί τέσσερις διαστάσεις θετικών σκέψεων (εμψύχωση, αυτοπεποίθηση, καθοδήγηση και έλεγχος άγχους) και τέσσερις διαστάσεις αρνητικών σκέψεων (ανησυχία, σωματική κούραση, σκέψεις εγκατάλειψης και μη σχετικές σκέψεις). Γενικά τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι κολυμβητές στον αγώνα χρησιμοποιούν περισσότερη θετική και λιγότερο αρνητική αυτο-ομιλία. Επιπλέον, δε βρέθηκε στατιστικά σημαντική επίδραση του επιπέδου των αθλητών στην αυτοομιλία, ενώ σημαντικές διαφορές προέκυψαν ως προς το φύλο με τις κολυμβήτριες να δηλώνουν ότι βιώνουν σκέψεις ανησυχίας κατά τη διάρκεια του αγώνα πιο συχνά από τους κολυμβητές (p< .05). Η διερεύνηση του περιεχομένου και της συχνότητας της αυτο-ομιλίας των κολυμβητών και κολυμβητριών μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του ρόλου της αυτο-ομιλίας στην απόδοση και στο σχεδιασμό προγραμμάτων για την διαμόρφωση της αυτο-ομιλίας στον αγώνα.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2008-12-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καγιώργη Ε., Ζουρμπάνος Ν., Σταύρου Β., & Χατζηγεωργιάδης Α. (2008). Τι Σκέφτονται οι Κολυμβητές και οι Κολυμβήτριες στον Αγώνα; Μία Προκαταρκτική Μελέτη για το Περιεχόμενο και τη Συχνότητα της Αυτο-ομιλίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 6(3), 357–362. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2008.1291

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.