Φυσική Δραστηριότητα Μαθητών και Μαθητριών Λυκείου στην Ελλάδα

Συγγραφείς

  • Χριστίνα Μπερτάκη ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Μαρία Μιχαλοπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ευγενία, Χριστίνα Αργυροπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Χρυσούλα Μπιτζίδου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1216

Λέξεις-κλειδιά:

διαφορές φύλου και τάξης, φυσική δραστηριότητα εφήβων, IPAQ

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας μαθητών Λυκείου στην Ελλάδα όπως επίσης και η διερεύνηση πιθανών επιδράσεων του φύλου και της τάξης στην οποία φοιτούν. Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν 517 μαθητές λυκείου ηλικίας 15 -18 ετών (Μ = 16.74 + 0.8 έτη): 252 αγόρια (16.7 + 1.8 έτη) και 265 κορίτσια (17.1 + 1.2 έτη). Για την αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο IPAQ (Graig et al., 2003) το οποίο αξιολογεί τη συνολική φυσική δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα της προηγούμενης εβδομάδας. Aπό την ανάλυση διακύμανσης ANOVA (2x3) «Φύλο Χ Τάξη» για το συνολικό σκορ της φυσικής δραστηριότητας, φάνηκε ότι τα αγόρια ήταν σημαντικά πιο δραστήρια από τα κορίτσια (p<.01) και οι μαθητές της Γ’ τάξης Λυκείου ήταν σημαντικά λιγότερο δραστήριοι από τους υπόλοιπους μαθητές (p<.001) και στις τρεις μεταβλητές που περιλαμβάνονταν στην ανάλυση. Συμπερασματικά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (79%) των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα κατατάχθηκαν στις δύο ομάδες φυσικής δραστηριότητας (υψηλή και μέτρια) οι οποίες σχετίζονται με θετικές επιδράσεις στην υγεία με τα αγόρια να υπερτερούν από τα κορίτσια τόσο στη συνολική φυσική δραστηριότητα όσο και στη δραστηριότητα υψηλής έντασης. Οι μαθητές της Γ’ τάξης λυκείου ήταν η λιγότερο δραστήρια ομάδα και ειδικότερα τα κορίτσια αυτής της τάξης ήταν η μοναδική ομάδα εφήβων με μέτρια φυσική δραστηριότητα.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2007-12-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μπερτάκη Χ., Μιχαλοπούλου Μ., Αργυροπούλου Ε. Χ., & Μπιτζίδου Χ. (2007). Φυσική Δραστηριότητα Μαθητών και Μαθητριών Λυκείου στην Ελλάδα. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 5(3), 386–395. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1216

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα